Sökresultat: "������������������KA���:131������������������������,������������,������24������,������������������,������������������ juri ärenden" | Alla | 254 träffar
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om värdering av bilförmån för beskattningsåret 2015
en mindre förlängning av resvägen under en pågående tjänsteresa. Den extra körsträcka som sådana privata ärenden medför bör dock medräknas vid bedömningen om högst 100 mil körts privat. För husbil som är registrerad som personbil (normalt klass II
Saknas: KA juri
/ Vägledning / 2018 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Lagen om ömsesidig handräckning i skatteärenden
§). Frågan när 16 § respektive 24 § ska tillämpas berördes inte när 24 § infördes (prop. 1990/91:131).
Saknas: KA juri
/ Vägledning / 2019 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Lagen om ömsesidig handräckning i skatteärenden
§). Frågan när 16 § respektive 24 § ska tillämpas berördes inte när 24 § infördes (prop. 1990/91:131).
Saknas: KA juri
/ Vägledning / 2020 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Lagen om ömsesidig handräckning i skatteärenden
§). Frågan när 16 § respektive 24 § ska tillämpas berördes inte när 24 § infördes (prop. 1990/91:131).
Saknas: KA juri
/ Vägledning / 2021 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Lagen om ömsesidig handräckning i skatteärenden
§). Frågan när 16 § respektive 24 § ska tillämpas berördes inte när 24 § infördes (prop. 1990/91:131).
Saknas: KA juri
/ Vägledning / 2022 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Lagen om ömsesidig handräckning i skatteärenden
i skatteärenden ( prop. 1989/90:14 s. 105 , där bestämmelsen var numrerad 6 §). Frågan när 16 § respektive 24 § ska tillämpas berördes inte när 24 § infördes ( prop. 1990/91:131 ).
Saknas: KA juri
/ Vägledning / 2016 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Lagen om ömsesidig handräckning i skatteärenden
i den rättsakt som åberopas som grund för handräckningen. En motsvarighet till 15 § finns i 6 § som gäller vid begäran av utländsk myndighet om handräckning i Sverige. I 24 § LÖHS finns en bestämmelse som begränsar svenska myndigheters möjlighet att använda
Saknas: KA juri
/ Vägledning / 2016 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Lagen om ömsesidig handräckning i skatteärenden
vid begäran av utländsk myndighet om handräckning i Sverige. I 24 § LÖHS finns en bestämmelse som begränsar svenska myndigheters möjlighet att använda uppgifter som har mottagits genom informationsutbyte. Användningsbegränsningar i den tillämpade
Saknas: KA juri
/ Vägledning / 2017 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Lagen om ömsesidig handräckning i skatteärenden
för handräckningen. En motsvarighet till 15 § finns i 6 § som gäller vid begäran av utländsk myndighet om handräckning i Sverige. I 24 § LÖHS finns en bestämmelse som begränsar svenska myndigheters möjlighet att använda uppgifter som har mottagits genom
Saknas: KA juri
/ Vägledning / 2024 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Lagen om ömsesidig handräckning i skatteärenden
berördes inte när 24 § infördes ( prop. 1990/91:131 ). Som exempel på när 16 § är tillämplig anges i förarbetena att det rör sig om en skatt som den uppgiftslämnande staten har reserverat sig mot enligt artikel 30 punkt 1 a i Europaråds- och OECD
Saknas: KA juri