Filtrera på område
Filtrera på kategori
Sökresultat: "%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BDTalk:Vb20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD ac bör torde" | Alla | 11 träffar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
om tillämpningen av de nya väx elkurserna skulle resultera i en ändring som är lägre än en viss procentuell nivå. 20. Territorialprincipen bör tillämpas. Två eller flera medlemsstater kan samarbeta för att införa ett gemensamt system för vägavgif ter, förutsatt
Saknas: BDTalk Vb20 torde
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
om tillämpningen av de nya väx elkurserna skulle resultera i en ändring som är lägre än en viss procentuell nivå. 20. Territorialprincipen bör tillämpas. Två eller flera medlemsstater kan samarbeta för att införa ett gemensamt system för vägavgif ter, förutsatt
Saknas: BDTalk Vb20 torde
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
från aktieägare, ac) betydande strukturella reparationer: strukturella reparationer med undantag av sådana reparationer som inte längre är till någon nytta för väganvändare, exempelvis där reparationsarbetet har ersatts av ny vägbeläggning eller annat
Saknas: BDTalk Vb20 torde
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
, och infrastrukturoperatörens faktiska betalningar för objek tiva miljöfaktorer, exempelvis skydd mot markförorening, ab) finansieringskostnader: ränta på lån och/eller avkastning på eget kapital från aktieägare, ac) betydande strukturella reparationer: strukturella
Saknas: BDTalk Vb20 torde
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
, och infrastrukturoperatörens faktiska betalningar för objek tiva miljöfaktorer, exempelvis skydd mot markförorening, ab) finansieringskostnader: ränta på lån och/eller avkastning på eget kapital från aktieägare, ac) betydande strukturella reparationer: strukturella
Saknas: BDTalk Vb20 torde
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Beskattning av dispositionsrätt till fritidsbostad eller båt
tillräckligt kundunderlag vid en sådan prissättning. Av denna anledning bör något tillägg för vinstpåslag inte göras. Som sammanfattning bör summan av delbeloppen under punkterna ac ovan normalt kunna antas motsvara ett marknadsmässigt beräknat hyrespris
Saknas: 20 BD BDTalk BF EF Vb20
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärden samt grunderna för taxeringen och värdesättningen vid 2008 — 2010 års fastighetstaxeringar av lantbruksenheter
av beskaffenhets- klassen kunna ske. För att en avvikelse skall anses väsentlig bör den beräknas föranleda en ökning eller minskning av kostna- derna för produktionen om minst 20 %. Av bilaga 4 till FTF framgår att värdefaktorn beskaffenhet skall indelas i fem
Saknas: BDTalk BF EF Vb20
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om värdering av bilförmån att tillämpas för beskattningsåret 2011
%. Förmånsvärdet för miljöbilen blir således 20 700 kr efter avrundning. Skatteverket har i allmänna råd angett vilka bilar som vid nedsätt- ning av förmånsvärde bör anses som närmast jämförbara bil med miljöbilar tillverkade 2002 – 2011, se SKV A 2010:21 avsnitt
Saknas: BD BDTalk BF EF Vb20
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om värdering av bilförmån att tillämpas för beskattningsåret 2009
justering enligt 61 kap. 19 § IL (Skatteverkets skrivelse 2005-06-20, dnr 130 278670- 05/111). Utgångspunkten i sådana fall är att en förmånsbil samman- taget endast bör medföra högst ett fullt förmånsvärde. I Skatteverkets allmänna råd (SKV A 2008:26) anges
Saknas: BD BDTalk BF EF Vb20
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om värdering av bilförmån att tillämpas för beskattningsåret 2010
på dispositionsrätten till bilen anses som sådana synnerliga skäl som motiverar justering enligt 61 kap. 19 § IL, Skatteverkets skrivelse 2005-06-20, dnr 130 278670- 05/111. Utgångspunkten i sådana fall är att en förmånsbil samman- taget endast bör medföra högst
Saknas: BD BDTalk BF EF Vb20