Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar aktiebolag dotterföretag fråga" | Alla | 7164 träffar
/ Vägledning / 2020 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Koncerner och intressegemenskaper / Koncernavdrag / Generella förutsättningar
av andelarna i ett utländskt dotterföretag” och som dessutom är något av följande: ett svenskt aktiebolag en svensk ekonomisk förening en svensk sparbank ett svenskt ömsesidigt försäkringsföretag en svensk stiftelse som inte är undantagen från skattskyldighet
/ Vägledning / 2021 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Koncerner och intressegemenskaper / Koncernavdrag / Generella förutsättningar
av andelarna i ett utländskt dotterföretag” och som dessutom är något av följande: ett svenskt aktiebolag en svensk ekonomisk förening en svensk sparbank ett svenskt ömsesidigt försäkringsföretag en svensk stiftelse som inte är undantagen från skattskyldighet
/ Vägledning / 2022 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Koncerner och intressegemenskaper / Koncernavdrag / Generella förutsättningar
av andelarna i ett utländskt dotterföretag” och som dessutom är något av följande: ett svenskt aktiebolag en svensk ekonomisk förening en svensk sparbank ett svenskt ömsesidigt försäkringsföretag en svensk stiftelse som inte är undantagen från skattskyldighet
/ Vägledning / 2024 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Koncerner och intressegemenskaper / Koncernavdrag / Generella förutsättningar
i ett utländskt dotterföretag” och som dessutom är något av följande: ett svenskt aktiebolag en svensk ekonomisk förening en svensk sparbank ett svenskt ömsesidigt försäkringsföretag en svensk stiftelse som inte är undantagen från skattskyldighet en svensk ideell
/ Vägledning / 2020 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Uppgiftsskyldighet / Land-för-land-rapportering (CbCR/DAC 4) / Vad är land-för-land-rapportering?
2011/16/EU om administrativt samarbete i fråga om beskattning (DAC 4). De svenska reglerna är anpassade för att genomföra både OECD:s standard och DAC 4 ( prop. 2016/17:47 s. 1 ). OECD publicerar ytterligare vägledning löpande OECD publicerar frågor
/ Vägledning / 2021 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Uppgiftsskyldighet / Land-för-land-rapportering (CbCR/DAC 4) / Vad är land-för-land-rapportering?
( prop. 2016/17:47 s. 1 ). OECD publicerar ytterligare vägledning löpande OECD publicerar frågor och svar om land-för-land-rapporteringen på sin webbplats www.oecd.org i ett dokument som heter ”Guidance on the Implementation of Country-by-Country
/ Vägledning / 2018 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Uppgiftsskyldighet / Land-för-land-rapportering (CbCR/DAC 4) / Vad är land-för-land-rapportering?
genom automatiskt informationsutbyte (se nedan). För att underlätta ett enhetligt införande av reglerna om land-för-land-rapportering har OECD tagit fram en modellagstiftning. OECD publicerar också frågor och svar om land-för-land-rapporteringen
/ Vägledning / 2017 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Uppgiftsskyldighet / Land-för-land-rapportering (CbCR/DAC 4) / Vad är land-för-land-rapportering?
). För att underlätta ett enhetligt införande av land-för-land-rapporteringen har OECD tagit fram en modellagstiftning. OECD publicerar också frågor och svar om land-för-land-rapporteringen på sin webbplats www.oecd.org. Dessa svar är förtydliganden och syftar
/ Vägledning / 2019 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Uppgiftsskyldighet / Land-för-land-rapportering (CbCR/DAC 4) / Vad är land-för-land-rapportering?
genom automatiskt informationsutbyte (se nedan). För att underlätta ett enhetligt införande av reglerna om land-för-land-rapportering har OECD tagit fram en modellagstiftning. OECD publicerar också frågor och svar om land-för-land-rapporteringen
/ Vägledning / 2017 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Hur ska det skattepliktiga resultatet beräknas? / Internprissättning / Regelverk / Den svenska korrigeringsregeln
dock vara uppfyllda för att regeln ska vara tillämplig, bl.a. att det är fråga om ekonomisk intressegemenskap mellan parterna. Ibland kan det föreligga affärsmässiga skäl eller kompenserande transaktioner som gör att korrigeringsregeln