Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar arbete avyttra fyra två" | Allmänna råd | 2024 | 9 träffar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om avdrag för ökade levnadskostnader att tillämpas fr.o.m. beskattningsåret 2023
den vanliga verksamhetsorten varit förlagt till samma ort under mer än tre månader i en följd, bedöms rätten till avdrag för ökade levnadskostnader enligt bestämmelserna om tillfälligt arbete i 12 kap. 18–22 §§ inkomstskattelagen. Enligt samma lagrum anses
Saknas: avyttra svar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om avdrag för ökade levnadskostnader att tillämpas fr.o.m. beskattningsåret 2024
den vanliga verksamhetsorten varit förlagt till samma ort under mer än tre månader i en följd, bedöms rätten till avdrag för ökade levnadskostnader enligt bestämmelserna om tillfälligt arbete i 12 kap. 18–22 §§ inkomstskattelagen. Enligt samma lagrum anses
Saknas: avyttra svar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om grunderna för taxeringen och värdesättningen vid 2007- 2012 års fastighetstaxeringar av industrienheter utom täktmark
utgöra en värderingsenhet. Av 6 kap. 3 § tredje stycket framgår att indelning av industribyggnad i två eller flera värderingsenheter även får ske om det underlättar värderingen. Allmänna råd: För att underlätta värderingen kan en byggnad delas upp i flera
Saknas: arbete avyttra
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av industrienheter utom täktmark vid 2019 års allmänna fastighetstaxering
som åsatts samma klassificeringsdata be- träffande värdefaktorerna lokaltyp, standard och ålder får sammanföras till en värderingsenhet. Av tredje stycket framgår bl.a. att indelning av industribyggnad i två eller flera värderingsenheter även får ske
Saknas: arbete avyttra
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om värdering av bilförmån för beskattningsåret 2014
inte om nybilspriset beräknats enligt 61 kap. 7 § IL. För en bilmodell som är sex år eller äldre, ska nybilspriset i sådant fall anses vara det högsta av – det verkliga nybilspriset och anskaffningsutgiften för extrautrust- ning enligt 61 kap. 6 och 8 §§ IL, och – fyra
Saknas: avyttra frågor
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om värdering av bilförmån för beskattningsåret 2016
, och – fyra prisbasbelopp. Allmänna råd: Som extrautrustning bör avses sådan utrustning som är avsedd att användas på en bil. Utrustningen kan antingen vara fast mon- terad eller monterad så att den går att avlägsna. Det bör sakna betydelse vid vilken tidpunkt
Saknas: avyttra frågor
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om värdering av bilförmån för beskattningsåret 2017
, och – fyra prisbasbelopp. Allmänna råd: Som extrautrustning bör avses sådan utrustning som är avsedd att användas på en bil. Utrustningen kan antingen vara fast mon- terad eller monterad så att den går att avlägsna. Det bör sakna betydelse vid vilken tidpunkt
Saknas: avyttra frågor
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om värdering av bilförmån för beskattningsåret 2015
§§ inkomstskattelagen, och – fyra prisbasbelopp. Allmänna råd: Som extrautrustning bör avses sådan utrustning som är avsedd att användas på en bil. Utrustningen kan antingen vara fast mon- terad eller monterad så att den går att avlägsna. Det bör sakna betydelse
Saknas: avyttra frågor
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om värdering av bilförmån att tillämpas fr.o.m. beskattningsåret 2012
för extrautrust- ning enligt 61 kap. 6 och 8 §§ IL, och – fyra prisbasbelopp. Allmänna råd: Som extrautrustning bör avses sådan utrustning som är avsedd att användas på en bil och kan antingen vara fast monterad eller monterad så att den går att avlägsna. Det bör
Saknas: avyttra frågor