Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar arbete frågeställningar utdelning" | Alla | 3662 träffar
/ Vägledning / 2021 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Konkursbevakningen / Förvaltning och tillsyn / Förvaltning av ett konkursbo
Domstolen utser en förvaltare. Förvaltarens arbete granskas av Kronofogdens särskilda tillsynsmyndighet, TSM. En konkursförvaltare är självständig i sin roll, men har en skyldighet att höra med TSM och särskilt berörda borgenärer samt gäldenären
/ Vägledning / 2022 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Konkursbevakningen / Förvaltning och tillsyn / Förvaltning av ett konkursbo
Domstolen utser en förvaltare. Förvaltarens arbete granskas av Kronofogdens särskilda tillsynsmyndighet i konkurser. En konkursförvaltare är självständig i sin roll, men har en skyldighet att höra med tillsynsmyndigheten i konkurser och särskilt
/ Vägledning / 2023 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Konkursbevakningen / Förvaltning och tillsyn / Förvaltning av ett konkursbo
Domstolen utser en förvaltare. Förvaltarens arbete granskas av Kronofogdens särskilda tillsynsmyndighet i konkurser. En konkursförvaltare är självständig i sin roll, men har en skyldighet att höra med tillsynsmyndigheten i konkurser och särskilt
/ Vägledning / 2024 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Konkursbevakningen / Förvaltning och tillsyn / Förvaltning av ett konkursbo
Domstolen utser en förvaltare. Förvaltarens arbete granskas av Kronofogdens särskilda tillsynsmyndighet i konkurser. En konkursförvaltare är självständig i sin roll, men har en skyldighet att höra med tillsynsmyndigheten i konkurser och särskilt
/ Vägledning / 2020 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Konkursbevakningen / Förvaltning och tillsyn / Förvaltning av ett konkursbo
på sådana frågor är fortsatt drift av gäldenärens rörelse, försäljning av värdefull egendom och inledande av rättegång för konkursboets räkning. Med särskilt berörd borgenär avses en borgenär vars möjlighet till utdelning i konkursen påverkas av den tilltänkta
/ Vägledning / 2018 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Konkursbevakningen / Förvaltning och tillsyn / Förvaltning av ett konkursbo
§ KonkL ). Exempel på sådana frågor är fortsatt drift av gäldenärens rörelse, försäljning av värdefull egendom och inledande av rättegång för konkursboets räkning. Med särskilt berörd borgenär avses en borgenär vars möjlighet till utdelning i konkursen
/ Vägledning / 2015 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Konkursbevakningen / Förvaltning och tillsyn / Förvaltning av ett konkursbo
§ KonkL ). Exempel på sådana frågor är fortsatt drift av gäldenärens rörelse, försäljning av värdefull egendom och inledande av rättegång för konkursboets räkning. Med särskilt berörd borgenär avses en borgenär vars möjlighet till utdelning i konkursen
/ Vägledning / 2016 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Konkursbevakningen / Förvaltning och tillsyn / Förvaltning av ett konkursbo
på sådana frågor är fortsatt drift av gäldenärens rörelse, försäljning av värdefull egendom och inledande av rättegång för konkursboets räkning. Med särskilt berörd borgenär avses en borgenär vars möjlighet till utdelning i konkursen påverkas av den tilltänkta
/ Vägledning / 2017 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Konkursbevakningen / Förvaltning och tillsyn / Förvaltning av ett konkursbo
på sådana frågor är fortsatt drift av gäldenärens rörelse, försäljning av värdefull egendom och inledande av rättegång för konkursboets räkning. Med särskilt berörd borgenär avses en borgenär vars möjlighet till utdelning i konkursen påverkas av den tilltänkta
/ Vägledning / 2024 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Borgenärsutredning / När uppkommer en fordran? / Grundläggande regler om fordringars uppkomst
utgångspunkter för frågor om fordrans uppkomst När konkurslagen infördes angavs i anslutning till bestämmelsen i 5 kap. 1 § KonkL att det i doktrinen formulerats en allmän princip om att den väsentliga grunden för fordringsanspråket måste föreligga vid tidpunkten