Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar arbetsresor bör fyra resor två" | Allmänna råd | 2022 | 9 träffar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om avdrag för ökade levnadskostnader att tillämpas fr.o.m. beskattningsåret 2023
en tjänsteresa pågå i en följd om den inte bryts av uppehåll som beror på att arbetet förläggs till en annan ort under minst fyra veckor. Allmänna råd: Vid kortare uppehåll än fyra veckor samt semester- och sjukdomsperioder bör tremånadersperioden förlängas
Saknas: arbetsresor svar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om avdrag för ökade levnadskostnader att tillämpas fr.o.m. beskattningsåret 2020
en tjänsteresa pågå i en följd om den inte bryts av uppehåll som beror på att arbetet förläggs till en annan ort under minst fyra veckor. Allmänna råd: Vid kortare uppehåll än fyra veckor samt semester- och sjukdomsperioder bör tremånadersperioden förlängas
Saknas: arbetsresor svar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om grunderna för taxeringen och värdesättningen vid 2007- 2012 års fastighetstaxeringar av industrienheter utom täktmark
tillfartsförhållanden, produktion i ett eller två plan, gynnsam takhöjd, 7 SKV A 2006:9 relativt stort avstånd mellan bärande element som begränsar byggnadens inre utnyttjande etc. Som stöd för standardklassificeringen av produktionslokaler bör den standardpoäng
Saknas: arbetsresor resor
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av industrienheter utom täktmark vid 2019 års allmänna fastighetstaxering
som åsatts samma klassificeringsdata be- träffande värdefaktorerna lokaltyp, standard och ålder får sammanföras till en värderingsenhet. Av tredje stycket framgår bl.a. att indelning av industribyggnad i två eller flera värderingsenheter även får ske
Saknas: arbetsresor resor
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om värdering av bilförmån för beskattningsåret 2014
för privat bruk i mer än ringa omfattning bör anses ha bilförmån även om bilen används främst för resor mellan bostad och arbetsplats. Med bil avses personbil, tung personbil med totalvikt över 3 500 kg, lätt lastbil och liknande fordon som kan utnyttjas
Saknas: arbetsresor frågor
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om värdering av bilförmån för beskattningsåret 2016
, och – fyra prisbasbelopp. Allmänna råd: Som extrautrustning bör avses sådan utrustning som är avsedd att användas på en bil. Utrustningen kan antingen vara fast mon- terad eller monterad så att den går att avlägsna. Det bör sakna betydelse vid vilken tidpunkt
Saknas: arbetsresor frågor
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om värdering av bilförmån för beskattningsåret 2015
§§ inkomstskattelagen, och – fyra prisbasbelopp. Allmänna råd: Som extrautrustning bör avses sådan utrustning som är avsedd att användas på en bil. Utrustningen kan antingen vara fast mon- terad eller monterad så att den går att avlägsna. Det bör sakna betydelse
Saknas: arbetsresor frågor
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om värdering av bilförmån för beskattningsåret 2017
, och – fyra prisbasbelopp. Allmänna råd: Som extrautrustning bör avses sådan utrustning som är avsedd att användas på en bil. Utrustningen kan antingen vara fast mon- terad eller monterad så att den går att avlägsna. Det bör sakna betydelse vid vilken tidpunkt
Saknas: arbetsresor frågor
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om värdering av bilförmån att tillämpas fr.o.m. beskattningsåret 2012
kontant. En anställd bör anses ha bilförmån då han använder bil för privat bruk i mer än ringa omfattning även om bilen används främst för resor mellan bostad och arbetsplats. Med bil avses personbil, tung personbil med totalvikt över 3 500 kg, lätt
Saknas: arbetsresor frågor