Filtrera på område
Filtrera på kategori
Sökresultat: "%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%boka%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%dea31%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD bör fyra norrbottens västerbottens avdrag" | Alla | 135 träffar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
om tillämpningen av de nya väx elkurserna skulle resultera i en ändring som är lägre än en viss procentuell nivå. 20. Territorialprincipen bör tillämpas. Två eller flera medlemsstater kan samarbeta för att införa ett gemensamt system för vägavgif ter, förutsatt
Saknas: boka dea31 norrbottens västerbottens
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
om tillämpningen av de nya väx elkurserna skulle resultera i en ändring som är lägre än en viss procentuell nivå. 20. Territorialprincipen bör tillämpas. Två eller flera medlemsstater kan samarbeta för att införa ett gemensamt system för vägavgif ter, förutsatt
Saknas: boka dea31 norrbottens västerbottens
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
av dessa kostnader. 3. Avgift för externa kostnader som avser trafikrelaterade luftförore ningar ska inte tillämpas på fordon som uppfyller de strängaste euro- utsläppskraven förrän fyra år efter tillämpningsdagen för de bestämmel ser där dessa krav infördes. 4
Saknas: boka dea31 norrbottens västerbottens
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
av dessa kostnader. 3. Avgift för externa kostnader som avser trafikrelaterade luftförore ningar ska inte tillämpas på fordon som uppfyller de strängaste euro- utsläppskraven förrän fyra år efter tillämpningsdagen för de bestämmel ser där dessa krav infördes. 4
Saknas: boka dea31 norrbottens västerbottens
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
- utsläppskraven förrän fyra år efter tillämpningsdagen för de bestämmel ser där dessa krav infördes. 4. Avgiften för externa kostnader ska fastställas av den berörda med lemsstaten. Om en medlemsstat utser en myndighet för detta syfte, ska myndigheten
Saknas: boka dea31 norrbottens västerbottens
/ Vägledning / 2022 / Socialavgifter / Arbetsgivaravgifter / Särskilda avdrag inom ett stödområde (regionalt stöd)
blir det aktuellt att skilja ut den del av ersättningen som betalats ut för arbete vid driftstället inom området. Det bör dock inte medföra särskilt stora problem eftersom det vanligtvis är tillräckligt med fyra heltidsarbetande personer vid driftstället
Saknas: 20 BD BF EF boka dea31
/ Vägledning / 2021 / Socialavgifter / Arbetsgivaravgifter / Särskilda avdrag inom ett stödområde (regionalt stöd)
blir det aktuellt att skilja ut den del av ersättningen som betalats ut för arbete vid driftstället inom området. Det bör dock inte medföra särskilt stora problem eftersom det vanligtvis är tillräckligt med fyra heltidsarbetande personer vid driftstället
Saknas: 20 BD BF EF boka dea31
/ Vägledning / 2023 / Socialavgifter / Arbetsgivaravgifter / Särskilda avdrag inom ett stödområde (regionalt stöd)
blir det aktuellt att skilja ut den del av ersättningen som betalats ut för arbete vid driftstället inom området. Det bör dock inte medföra särskilt stora problem eftersom det vanligtvis är tillräckligt med fyra heltidsarbetande personer vid driftstället
Saknas: 20 BD BF EF boka dea31
/ Vägledning / 2024 / Socialavgifter / Arbetsgivaravgifter / Särskilda avdrag inom ett stödområde (regionalt stöd)
som betalats ut för arbete vid driftstället inom området. Det bör dock inte medföra särskilt stora problem eftersom det vanligtvis är tillräckligt med fyra heltidsarbetande personer vid driftstället för att avdrag ska göras med maximalt belopp ( prop. 2001/02
Saknas: 20 BD BF EF boka dea31
/ Vägledning / 2016 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / El / Så beräknas skatten
. Lägre skatt för el som förbrukas i vissa kommuner Vissa kommuner omfattas av den lägre skattesatsen 19,3 öre per kilowattimme. Denna gäller för samtliga kommuner i Norrbottens, Västerbottens och Jämtlands län; Sollefteå, Ånge och Örnsköldsvik
Saknas: BD BF EF avdrag boka dea31