Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar bör målet" | Punktskatter och trafikskatter | EU-författningar | 2020 | 14 träffar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / RÅDETS FÖRORDNING (EU) nr 389/2012 av den 2 maj 2012 om administrativt samarbete i fråga om punktskatter och om upphävande av förordning (EG) nr 2073/2004
i förordning (EU) nr 182/2011. (23) Det är nödvändigt att övervaka och utvärdera hur denna förord ning fungerar. Medlemsstaterna bör därför inhämta statistik och andra upplysningar och kommissionen bör utarbeta regelbundna rapporter. (24) Eftersom målet
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 2009/28/EG av den 23 april 2009 om främjande av användningen av energi från förnybara energikällor och om ändring och ett senare upphävande av direktiven 2001/77/EG och 2003/30/EG
från förnybara energikällor. (16) Målet på 10 % energi från förnybara energikällor inom transport sektorn bör däremot gälla för varje enskild medlemsstat för att garantera enhetliga drivmedelsspecifikationer och trygga tillgång en. Eftersom det finns
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 2003/87/EG av den 13 oktober 2003 om ett system för handel med utsläppsrätter för växthusgaser inom gemenskapen och om ändring av rådets direktiv 96/61/EG
kan inte ändras genom kom mittéförfarandet. Ändringar för perioder efter 2012 bör endast göras genom medbeslutande. (30) Eftersom målet att upprätta gemenskapens system inte i tillräcklig utsträckning kan uppnås av medlemsstaterna och det på grund
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / KOMMISSIONENS GENOMFÖRANDEFÖRORDNING (EU) nr 612/2013 av den 25 juni 2013 om driften av registren över ekonomiska aktörer och skatteupplag, driftsstatistik och rapportering enligt rådets förordning (EU) nr 389/2012 om administrativt samarbete i fråga om punktskatter
sig till godkännanden på området punktskatter (nedan även kallade punktskattegodkännanden) är föremål för kontroller mot uppgifterna i de berörda nationella regi stren, bör uppgifterna i varje nationellt register hållas uppdaterade och regelbundet göras tillgängliga
Saknas: målet
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 2007/46/EG av den 5 september 2007 om fastställande av en ram för godkännande av motorfordon och släpvagnar till dessa fordon samt av system, komponenter och separata tekniska enheter som är avsedda för sådana fordon
icke vä sentliga delar, bör de antas i enlighet med det föreskrivande för farandet med kontroll i artikel 5a i det beslutet. ▼B 2007L0046 — SV — 01.07.2016 — 018.001 — 7 ( 1 ) EUT L 171, 29.6.2007, s. 1. (23) Eftersom målet för detta direktiv, nämligen
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 2008/98/EG av den 19 november 2008 om avfall och om upphävande av vissa direktiv
. (6) Det främsta målet med all avfallspolitik bör vara att minimera de negativa effekterna på människors hälsa och miljön vid genere ring och hantering av avfall. Avfallspolitiken bör också ha som mål att minska resursanvändningen och främja
Saknas: svar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / RÅDETS DIREKTIV 2008/118/EG av den 16 december 2008 om allmänna regler för punktskatt och om upphävande av direktiv 92/12/EEG
ändringar är nödvändiga bör direktivet för tydlighetens skull ersättas. (2) Villkoren för uttag av punktskatt på de varor som omfattas av direktiv 92/12/EEG, nedan kallade punktskattepliktiga varor, bör, för att säkerställa att den inre marknaden fungerar
Saknas: svar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / KOMMISSIONENS DELEGERADE FÖRORDNING (EU) 2018/273 av den 11 december 2017 om komplettering av Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 1308/2013 vad gäller ordningen för tillstånd för plantering av vinstockar, vinodlingsregistret, följedokument och certifiering, register över mottagna och avsända leveranser, obligatoriska deklarationer, anmälningar och offentliggörande av anmäld information, komplettering av Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 1306/2013 vad gäller relevanta kontroller och sanktioner, ändring av kommissionens förordningar (EG) nr 555/2008, (EG) nr 606/2009 och (EG) nr 607/2009 och om upphävande av kommissionens förordning (EG) nr 436/2009 och kommissionens delegerade förordning (EU) 2015/560
register över mottagna och avsända leveranser. I förenklingssyfte bör bestämmelserna i kommissionens delegerade förordning (EU) 2015/560 (8) också införlivas med den nya delegerade akten. (2) I rättssäkerhetens intresse bör vissa termer som används
Saknas: målet
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / KOMMISSIONENS GENOMFÖRANDEFÖRORDNING (EU) 2016/323 av den 24 februari 2016 om fastställande av närmare bestämmelser om samarbete och informationsutbyte mellan medlemsstaterna om varor med punktskatteuppskov enligt rådets förordning (EU) nr 389/2012
tillhandahålla ett automatiskt svar på en sådan begäran. Svaret bör omfatta alla elektroniska dokument och annan information som utbyts i enlighet med bestämmelserna i artiklarna 21–25 i direktiv 2008/118/EG. (3) Om den begärande myndigheten inte känner
Saknas: målet
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / EUROPAPARLAMENTETS OCH RÅDETS FÖRORDNING (EU) nr 952/2013 av den 9 oktober 2013 om fastställande av en tullkodex för unionen (omarbetning)
på den plats där den ekonomiska aktören är etablerad. (45) Det bör fastställas regler på unionsnivå om tullmyndig heternas förstöring eller bortskaffande på annat sätt av varor, eftersom detta avser frågor som hittills krävt na tionell lagstiftning. (46
Saknas: målet