Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar beskattningsbeslut förening" | Alla | 1325 träffar
/ Vägledning / 2016 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Likvidation och upplösning / Kallelse på okända borgenärer
bevisbördan för att den tillkommande fordran är en okänd fordran? Det finns idag inget klart svar på dessa frågor.
/ Vägledning / 2021 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Likvidation och upplösning / Kallelse på okända borgenärer
eller en ekonomisk förening ska ansökan i stället göras hos Bolagsverket. Den som ansöker om kallelse ska skicka med en förteckning över gäldenärens kända borgenärer och om möjligt ange deras adress ( 4 § LKOB ). Kronofogden respektive Bolagsverket ska kalla
/ Vägledning / 2022 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Likvidation och upplösning / Kallelse på okända borgenärer
eller en ekonomisk förening ska ansökan i stället göras hos Bolagsverket. Den som ansöker om kallelse ska skicka med en förteckning över gäldenärens kända borgenärer och om möjligt ange deras adress ( 4 § LKOB ). Kronofogden respektive Bolagsverket ska kalla
/ Vägledning / 2024 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Likvidation och upplösning / Kallelse på okända borgenärer
eller en ekonomisk förening ska ansökan i stället göras hos Bolagsverket. Den som ansöker om kallelse ska skicka med en förteckning över gäldenärens kända borgenärer och om möjligt ange deras adress ( 4 § LKOB ). Kronofogden respektive Bolagsverket ska kalla
/ Vägledning / 2020 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Likvidation och upplösning / Kallelse på okända borgenärer
eller en ekonomisk förening ska ansökan i stället göras hos Bolagsverket. Den som ansöker om kallelse ska skicka med en förteckning över gäldenärens kända borgenärer och om möjligt ange deras adress ( 4 § LKOB ). Kronofogden respektive Bolagsverket ska kalla
/ Vägledning / 2017 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Likvidation och upplösning / Kallelse på okända borgenärer
. HD har därför kommit fram till att lagens tillämpningsområde inte bör utökas utan stöd i lag (se NJA 2008 s. 255 , där lagen inte ansetts tillämplig på likvidation av en ideell förening). Kallelse på okända borgenärer i samband med likvidation
/ Vägledning / 2018 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Likvidation och upplösning / Kallelse på okända borgenärer
svar på dessa frågor.
/ Vägledning / 2015 / Förvaltningsrätt & förfarande / Omprövning, rättelse och ändring / Omprövningsbestämmelser inom olika ämnesområden / Skatteförfarandelagen (SFL) / På Skatteverkets initiativ / Omprövning till nackdel / Efterbeskattning – omprövning på Skatteverkets initiativ till nackdel efter tvåårsfristen / Utan krav på oriktig uppgift
som ska ha orsakat att ett beslut har blivit felaktigt eller inte fattats inom tvåårsfristen . Ett uteblivet svar på ett föreläggande som har ställts efter tvåårsfristen kan aldrig ha orsakat att ett beslut har blivit fel eller inte fattats i rätt tid
/ Vägledning / 2016 / Förvaltningsrätt & förfarande / Omprövning, rättelse och ändring / Omprövningsbestämmelser inom olika ämnesområden / Skatteförfarandelagen (SFL) / På Skatteverkets initiativ / Omprövning till nackdel / Efterbeskattning – omprövning på Skatteverkets initiativ till nackdel efter tvåårsfristen / Utan krav på oriktig uppgift
som ska ha orsakat att ett beslut har blivit felaktigt eller inte fattats inom tvåårsfristen . Ett uteblivet svar på ett föreläggande som har ställts efter tvåårsfristen kan aldrig ha orsakat att ett beslut har blivit fel eller inte fattats i rätt tid
/ Vägledning / 2017 / Förvaltningsrätt & förfarande / Omprövning, rättelse och ändring / Omprövningsbestämmelser inom olika ämnesområden / Skatteförfarandelagen (SFL) / På Skatteverkets initiativ / Omprövning till nackdel / Efterbeskattning – omprövning på Skatteverkets initiativ till nackdel efter tvåårsfristen / Utan krav på oriktig uppgift
om uppgifter som ska ha orsakat att ett beslut har blivit felaktigt eller inte fattats inom tvåårsfristen . Ett uteblivet svar på ett föreläggande som har beslutats efter tvåårsfristen kan aldrig ha orsakat att ett beslut har blivit fel eller inte fattats