Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar beslut fyra får" | Skattebetalning & borgenärsarbete | EU-författningar | 2015 | 8 träffar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / EUROPAPARLAMENTETS OCH RÅDETS FÖRORDNING (EG) 987/2009 av den 16 september 2009 om tillämpningsbestämmelser till förordning (EG) nr 883/2004 om samordning av de sociala trygghetssystemen
1 b, 52 veckor, tolv månader eller fyra kvartal. Om de perioder som ska omvandlas motsvarar det maximala årliga antalet perioder enligt lagstiftningen i den medlemsstat där de har fullgjorts, får tillämpningen av punkt 1 inom ett kalenderår
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2015/848 av den 20 maj 2015 om insolvensförfaranden
beslut som har direkt samband med detta insolvensförfarande. Det automatiska erkännandet bör således leda till att de verkningar som förfarandet får genom rättsordningen i den medlemsstat där det inleds utsträcks till alla övriga medlemsstater
Saknas: fyra
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Rådets förordning (EG) nr 1346/2000 av den 29 maj 2000 om insolvensförfaranden
med detta insolvensförfarande. Det automatiska erkännandet bör således leda till att de verkningar som förfaran det får genom rättsordningen i den stat där det inleds utsträcks till alla övriga medlemsstater. Erkännandet av de beslut som fattas av ▼B 2000R1346 — SV
Saknas: fyra
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets förordning (EG) nr 988/2009 av den 16 september 2009 om ändring av förordning (EG) nr 883/2004 om samordning av de sociala trygghetssystemen och om fastställande av innehållet i bilagorna
i EUT), rådets gemensamma ståndpunkt av den 17 december 2008 (EUT C 33 E, 10.2.2009, s. 1) och Europaparlamentets ståndpunkt av den 22 april 2009. Rådets beslut av den 27 juli 2009. (2), och av följande skäl: (1) I Europaparlamentets och rådets
Saknas: svar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Kommissionens genomförandeförordning (EU) nr 1189/2011 av den 18 november 2011 om närmare föreskrifter för genomförandet av vissa bestämmelser i rådets direktiv 2010/24/EU om ömsesidigt bistånd för indrivning av fordringar som avser skatter, avgifter och andra åtgärder
på elektronisk väg får deras struktur och utform ning anpassas till det elektroniska kommunikationssystemet i syfte att underlätta kommunikationen mellan de behöriga myn digheterna, förutsatt att dokumenten inte ändras väsentligt med avseende på de uppgifter
Saknas: frågor fyra
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / RÅDETS DIREKTIV 2008/55/EG av den 26 maj 2008 om ömsesidigt bistånd för indrivning av fordringar som har avseende på vissa avgifter, tullar, skatter och andra åtgärder
i beslut 1999/468/EG ska vara tre månader. Artikel 21 Kommittén får pröva alla frågor som rör tillämpningen av detta direktiv, som tas upp av ordföranden antingen på eget initiativ eller på begäran av företrädaren för en medlemsstat. Artikel 22 Närmare
Saknas: fyra svar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Rådets direktiv 2010/24/EU av den 16 mars 2010 om ömsesidigt bistånd för indrivning av fordringar som avser skatter, avgifter och andra åtgärder
medlemsstaten, liksom anta gande av ett enhetligt standardformulär för delgivning av handlingar och beslut som gäller fordran, bör lösa prob lemen med erkännande och översättning av handlingar från en annan medlemsstat, vilka är en viktig orsak
Saknas: fyra svar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Rådets direktiv 2001/44/EG av den 15 juni 2001 om ändring av direktiv 76/308/EEG om ömsesidigt bistånd för indrivning av fordringar uppkomna till följd av verksamhet som utgör en del av finansieringssystemet för Europeiska utvecklings- och garantifonden för jordbruket och av jordbruksavgifter och tullar samt med avseende på mervärdesskatt och vissa punktskatter
det dokument som medger att fordringen verkställs behandlas som ett inhemskt dokument i den medlemsstat där den anmo- dade myndigheten har sitt säte. (5) Utnyttjandet av ömsesidigt bistånd för indrivning får endast i undantagsfall grundas på ekonomiska fördelar
Saknas: fyra svar