Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar beslutet bör fyra två" | EU-författningar | Alla | 11 träffar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2019/1238 av den 20 juni 2019 om en paneuropeisk privat pensionsprodukt (PEPP-produkt)
ett första underkonto skapas i samband med att denne ingår ett PEPP-avtal. (35) För att möjliggöra en problemfri övergång för PEPP-sparinstitut bör skyldigheten att tillhandahålla PEPP-produkter med underkonton för åtminstone två medlemsstater tillämpas
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Praktisk vägledning om den lagstiftning som gäller i EU och i EES
kommissionen ansvarar för administrativa frågor, tolkningsfrågor i anknytning till bestämmelserna om samordningen av de sociala trygghetssystemen och främjandet av samverkan mellan EU-länderna. Europeiska kommissionen deltar också i mötena och tillhandahåller
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / EUROPAPARLAMENTETS OCH RÅDETS DIREKTIV (EU) 2016/2341 av den 14 december 2016 om verksamhet i och tillsyn över tjänstepensionsinstitut
). Eftersom ytterligare ändringar ska göras, bör det direktivet av tydlighetsskäl omarbetas. (2) På den inre marknaden bör tjänstepensionsinstitut ha möjlighet att bedriva verksamhet i andra medlemsstater, samtidigt som en hög skydds- och säkerhetsnivå
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / EUROPAPARLAMENTETS OCH RÅDETS FÖRORDNING (EG) 987/2009 av den 16 september 2009 om tillämpningsbestämmelser till förordning (EG) nr 883/2004 om samordning av de sociala trygghetssystemen
i varje medlems stat där anställning utförs eller verksamhet utövas om det provisoriska beslutet. 3. Det provisoriska beslutet om tillämplig lagstiftning enligt punkt 2 ska bli slutgiltigt inom två månader efter det att den institution som har utsetts
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Direktiv 2003/41/EG om verksamhet i och tillsyn över tjänstepensionsinstitut
under år 2005. (4) I handlingsplanen för finansiella tjänster framhålls att högsta prio ritet bör ges åt behovet av att upprätta ett direktiv om särskild tillsyn över institut som tillhandahåller tjänstepensioner, eftersom dessa är viktiga finansiella
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 2009/138/EG av den 25 november 2009 om upptagande och utövande av försäkrings- och återförsäkringsverksamhet (Solvens II)
AVSNITT 1 Förvaltnings-, lednings- eller tillsynsorganets an svar Artikel 40 AVSNITT 2 Företagsstyrningssystem Artiklarna 41-50 AVSNITT 3 Offentliggöranden Artiklarna 51-56 AVSNITT 4 Kvalificerade innehav Artiklarna 57-63 AVSNITT 5 Tystnadsplikt
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets förordning (EG) nr 883/2004 av den 29 april 2004 om samordning av de sociala trygghetssystemen
fortsätta att gälla. Om det av objektiva skäl inte är möjligt att utvidga några av bestämmelserna till att omfatta samtliga personer som förordningen är tillämplig på skall detta anges. 2. Två eller flera medlemsstater får vid behov ingå konventioner
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / EUROPAPARLAMENTETS OCH RÅDETS DIREKTIV 2002/83/EG av den 5 november 2002 om livförsäkring
som avser direkt livförsäkring och om ändring av direktiven 79/267/EEG och 90/619/EEG (tredje livförsäkringsdirektivet) ( 6 ) har undergått flera och omfattande ändringar. För att skapa klarhet i samband med senare ändringar bör direktiven arbetas om. (2
Saknas: fyra
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Rådets direktiv 91/674/EEG av den 19 december 1991 om årsbokslut och sammanställd redovisning för försäkringsföretag
- ras måste ett antal grundläggande frågor avgöras som rör upplysning i balansräkningen om vissa transaktioner. För att jämförbarheten skall bli bättre måste också exakt anges vad de olika posterna i balanräkningen avser. Det kan vara värdefullt
Saknas: beslutet
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Rådets förordning (EG) nr 859/2003 av den 14 maj 2003 om utvidgning av bestämmelserna i förordning (EEG) nr 1408/71 och förordning (EEG) nr 574/72 till att gälla de medborgare i tredje land som enbart på grund av sitt medborgarskap inte omfattas av dessa bestämmelser
, särskilt det system för social trygghet de omfattas av, ansåg rådet (sysselsättning och socialpolitik) i sina slutsatser av den 3 december 2001 att den samordning som skall gälla för medborgare i tredje land bör ge dem en uppsättning enhetliga rättigheter
Saknas: fyra svar