Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar beslutet bör fyra" | Allmänna råd | Alla | 59 träffar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om godkännande för F-skatt
i Sverige för F-skatt. Allmänna råd: Med avsikt att bedriva näringsverksamhet bör avses att verk- samheten kan beräknas starta inom tre månader från ansöknings- tillfället. Enligt 9 kap. 1 § andra stycket 1 SFL ska sökanden inte godkännas för F-skatt
Saknas: beslutet svar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om obetydlig omfattning avseende skyldigheter som gäller kassaregister
det särskilt beaktas om försäljningen normalt uppgår till eller kan antas komma att uppgå till sammanlagt högst fyra prisbasbelopp under ett beskattningsår. Allmänna råd: Med försäljning i obetydlig omfattning bör avses försäljning inklusive mervärdesskatt
Saknas: beslutet svar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om grunderna för taxeringen och värdesättningen vid 2007- 2012 års fastighetstaxeringar av industrienheter utom täktmark
utförande och utrustning. Allmänna råd: Produktionslokaler I fråga om produktionslokaler sker klassificeringen i fyra standardklasser med ledning av den beskrivning som redovisas nedan samt med stöd av beräknade standardpoäng. Klassificeringen bör i princip
Saknas: beslutet
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om grunderna för taxeringen och värdesättningen vid 2007- 2012 års fastighetstaxeringar av industrienheter utom täktmark
värderingsenheter, om utrymmen tillhörande en lokaltyp bör indelas i olika standardklasser eller om olika byggnader har sammanbyggts med gångpassage, sluss eller liknande och lokalerna i dem har avsevärda skillnader i fråga om standard. Utrymmen inom en sådan del
Saknas: beslutet
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om avdrag för ökade levnadskostnader att tillämpas fr.o.m. beskattningsåret 2023
en tjänsteresa pågå i en följd om den inte bryts av uppehåll som beror på att arbetet förläggs till en annan ort under minst fyra veckor. Allmänna råd: Vid kortare uppehåll än fyra veckor samt semester- och sjukdomsperioder bör tremånadersperioden förlängas
Saknas: beslutet svar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om avdrag för ökade levnadskostnader att tillämpas fr.o.m. beskattningsåret 2024
en tjänsteresa pågå i en följd om den inte bryts av uppehåll som beror på att arbetet förläggs till en annan ort under minst fyra veckor. Allmänna råd: Vid kortare uppehåll än fyra veckor samt semester- och sjukdomsperioder bör tremånadersperioden förlängas
Saknas: beslutet svar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om avdrag för ökade levnadskostnader att tillämpas fr.o.m. beskattningsåret 2018
en tjänsteresa pågå i en följd om den inte bryts av uppehåll som beror på att arbetet förläggs till en annan ort under minst fyra veckor. Allmänna råd: Vid kortare uppehåll än fyra veckor samt semester- och sjukdomsperioder bör tremånadersperioden förlängas
Saknas: beslutet svar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om avdrag för ökade levnadskostnader att tillämpas fr.o.m. beskattningsåret 2020
en tjänsteresa pågå i en följd om den inte bryts av uppehåll som beror på att arbetet förläggs till en annan ort under minst fyra veckor. Allmänna råd: Vid kortare uppehåll än fyra veckor samt semester- och sjukdomsperioder bör tremånadersperioden förlängas
Saknas: beslutet svar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om avdrag för levnadskostnader att tillämpas fr.o.m. beskattningsåret 2016
en tjänsteresa pågå i en följd om den inte bryts av uppehåll som beror på att arbetet förläggs till en annan ort under minst fyra veckor. Allmänna råd: Vid kortare uppehåll än fyra veckor samt semester- och sjuk- domsperioder bör tremånadersperioden förlängas
Saknas: beslutet svar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om beskattning av delägare m.fl. i fåmansföretag och fåmanshandelsbolag
. Om fyra eller färre bolagsmän, i ett handelsbolag med många delägare, genom dominerande insats i form av arbete eller kapital har ett reellt bestämmande inflytande i handelsbolaget bör bolaget dock anses vara ett fåmanshandelsbolag, oavsett
Saknas: beslutet svar