Filtrera på område
Sökresultat: "överklaga beslut bolaget nio ska" | Alla | 9788 träffar
/ Vägledning / 2020 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Hur ska det skattepliktiga resultatet beräknas? / Internprissättning / Jämförbarhetsanalys
när man gör en jämförbarhetsanalys (p. 3.4–3.6) I riktlinjerna beskrivs en typisk process som kan fungera som vägledning när man ska genomföra en jämförbarhetsanalys. Processen är inte på något sätt obligatorisk utan ska ses som ett förslag
/ Vägledning / 2021 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Hur ska det skattepliktiga resultatet beräknas? / Internprissättning / Jämförbarhetsanalys
när man gör en jämförbarhetsanalys (p. 3.4–3.6) I riktlinjerna beskrivs en typisk process som kan fungera som vägledning när man ska genomföra en jämförbarhetsanalys. Processen är inte på något sätt obligatorisk utan ska ses som ett förslag
/ Vägledning / 2022 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Hur ska det skattepliktiga resultatet beräknas? / Internprissättning / Jämförbarhetsanalys
är inte på något sätt obligatorisk utan ska ses som ett förslag till en godtagbar och lämplig process. I praktiken är processen inte linjär. Vissa steg kan behöva upprepas när man letar efter jämförbara transaktioner. Den process som beskrivs består av följande nio steg
/ Vägledning / 2023 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Hur ska det skattepliktiga resultatet beräknas? / Internprissättning / Jämförbarhetsanalys
som inkluderar resultat från senare år endast ska användas under speciella omständigheter, t.ex. om årens resultat är sammankopplade eller om det finns stöd för över- och underdebiteringar mellan de olika åren. Bolaget hade inte fört fram att resultaten
/ Vägledning / 2024 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Hur ska det skattepliktiga resultatet beräknas? / Internprissättning / Jämförbarhetsanalys
är inte på något sätt obligatorisk utan ska ses som ett förslag till en godtagbar och lämplig process. I praktiken är processen inte linjär. Vissa steg kan behöva upprepas när man letar efter jämförelseobjekt. Den process som beskrivs består av följande nio steg
/ Vägledning / 2019 / Skattetillägg & andra sanktionsavgifter / Skattetillägg / Befrielse från skattetillägg / Lång handläggningstid
till rättegång inom skälig tid Det innebär att en handläggningstid på fyra och ett halvt år räknat från när det överklagade beslutet meddelades till dess att förvaltningsrätten meddelade beslut var för lång. En handläggningstid på nio månader i kammarrätten
/ Vägledning / 2022 / Skattetillägg & andra sanktionsavgifter / Skattetillägg / Befrielse från skattetillägg / Lång handläggningstid
4913-01 ). Överinstans ska ta ut ett undanröjt skattetillägg Om en underinstans har undanröjt ett skattetillägg och det har gått mycket lång tid från det att Skatteverket tog ut skattetillägget tills överinstansen ska fatta sitt beslut
/ Vägledning / 2023 / Skattetillägg & andra sanktionsavgifter / Skattetillägg / Befrielse från skattetillägg / Lång handläggningstid
till dess att förvaltningsrätten meddelade beslut var för lång. En handläggningstid på nio månader i kammarrätten var acceptabel. En handläggningstid på drygt ett år innan Högsta förvaltningsdomstolen vägrade prövningstillstånd var också för lång tid ( ECHR 36985/97 Vulic v
/ Vägledning / 2024 / Skattetillägg & andra sanktionsavgifter / Skattetillägg / Befrielse från skattetillägg / Lång handläggningstid
). Överinstans ska ta ut ett undanröjt skattetillägg Om en underinstans har undanröjt ett skattetillägg och det har gått mycket lång tid från det att Skatteverket tog ut skattetillägget tills överinstansen ska fatta sitt beslut kan det vara oskäligt
/ Vägledning / 2021 / Skattetillägg & andra sanktionsavgifter / Skattetillägg / Befrielse från skattetillägg / Lång handläggningstid
4913-01 ). Överinstans ska ta ut ett undanröjt skattetillägg Om en underinstans har undanröjt ett skattetillägg och det har gått mycket lång tid från det att Skatteverket tog ut skattetillägget tills överinstansen ska fatta sitt beslut