Filtrera på område
Sökresultat: "%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD:pc90%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%bb24%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD borde" | 2016 | 422 träffar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
infrastrukturer (EGT L 187, 20.7.1999, s. 42) Ändrad genom: Officiella tidningen nr sida datum ►M1 Europaparlamentets och rådets direktiv 2006/38/EG av den 17 maj 2006 L 157 8 9.6.2006 ►M2 Rådets direktiv 2006/103/EG av den 20 november 2006 L 363 344 20.12.2006
Saknas: bb24 borde pc90
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
av vissa infrastrukturer (EGT L 187, 20.7.1999, s. 42) Ändrad genom: Officiella tidningen nr sida datum ►M1 Europaparlamentets och rådets direktiv 2006/38/EG av den 17 maj 2006 L 157 8 9.6.2006 ►M2 Rådets direktiv 2006/103/EG av den 20 november 2006 L 363
Saknas: bb24 borde pc90
/ Vägledning / 2016 / Fastighetstaxering / Specialbyggnad / Försvarsbyggnad
är undantagna från skatteplikt, förutom sådana fristående industriella anläggningar som ägs av staten. Undantaget motiveras med att industrianläggningar som är av sådan art att de skulle vara skattepliktiga om de ägdes av enskilda, också borde
Saknas: 20 BD BF EF bb24 pc90
/ Vägledning / 2016 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Betalningsansvar för annans skatter och avgifter / Ansvar när skatteavdrag inte har gjorts med rätt belopp / Uppskattning av skatt som skulle ha dragits av
därför även skatteavdrag som borde ha gjorts enligt SINK och A-SINK ( prop. 2010/11:165 s. 1000 ). I dessa finns inte någon uttalad bestämmelse om skönsmässig uppskattning. Beslut om skatteavdrag som inte har gjorts ska alltså inte fattas skönsmässigt
Saknas: 20 BD BF EF bb24 pc90
/ Vägledning / 2016 / Skattetillägg & andra sanktionsavgifter / Skattetillägg / Befrielse från skattetillägg / Omständigheter utanför deklarationen / Kontrolluppgift eller uppgift om betalningsmottagare i arbetsgivardeklaration är vilseledande
ansvar för att uppgifterna i deklarationen är riktiga och ska därför alltid kontrollera uppgifterna. Om den uppgiftsskyldige borde ha uppmärksammat felet är det inte ursäktligt att lämna en oriktig uppgift. Exempel: liten skillnad mellan rätt belopp
Saknas: 20 BD BF EF bb24 pc90
/ Vägledning / 2016 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Betalningsansvar för annans skatter och avgifter / Företrädaransvar / Uppsåt eller grov oaktsamhet – en förutsättning för företrädaransvar / Det subjektiva rekvisitet – uppsåt eller grov oaktsamhet
innehållen skatt. Lagstiftaren ansåg att det ekonomiska ansvaret för företrädaren också borde begränsas till fall där uppsåt eller grov oaktsamhet förelåg ( prop. 1967:130 s. 129 ff.). Gränserna för, och utformningen av, reglerna om företrädaransvar
Saknas: 20 BD BF EF bb24 pc90
/ Vägledning / 2016 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Betalningsansvar för annans skatter och avgifter / Företrädaransvar / Underliggande fordran / Underlåtet skatteavdrag eller anmälan om F-skatt
En företrädare för en juridisk person som inte gjort skatteavdrag med rätt belopp eller inte gjort anmälan om F-skatt enligt 10 kap. 14 § SFL kan bli betalningsskyldig för det skatteavdrag som borde ha gjorts respektive skatterna och avgifterna
Saknas: 20 BD BF EF bb24 pc90
/ Vägledning / 2016 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Betalningsansvar för annans skatter och avgifter / Ansvar när skatteavdrag inte har gjorts på ersättningar till okända betalningsmottagare
§ SFL ). Därför kan Skatteverket även fatta beslut om ansvar för skatteavdrag som inte har gjorts även då det av utredningen framgår att en ersättning för arbete betalats ut men storleken på beloppet är okänt. Beräkning av det skatteavdrag som borde
Saknas: 20 BD BF EF bb24 pc90
/ Vägledning / 2016 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Betalningsansvar för annans skatter och avgifter / Ansvar när skatteavdrag inte har gjorts med rätt belopp / Regressrätt och tidsgräns för att fatta beslut
Beslut om ansvar för ej gjorda skatteavdrag måste meddelas senast under det sjätte året efter utgången av det beskattningsår då skatteavdraget borde ha gjorts. Utbetalaren har regressrätt mot mottagaren av ersättningen. När måste ett beslut
Saknas: 20 BD BF EF bb24 pc90
/ Vägledning / 2016 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Betalningsansvar för annans skatter och avgifter / Företrädaransvar / Uppsåt eller grov oaktsamhet – en förutsättning för företrädaransvar / Grov oaktsamhet
. Han eller hon är mindre klandervärd än den som handlar uppsåtligt. När en oaktsamhet är medveten klassificeras den ofta som grov oaktsamhet. Företrädaren har varit grovt oaktsam om han eller hon haft en sådan insikt att han eller hon borde räkna med att betalning
Saknas: 20 BD BF EF bb24 pc90