Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar dotterföretaget ska två" | Alla | 11145 träffar
/ Vägledning / 2020 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Koncerner och intressegemenskaper / Koncernavdrag / Generella förutsättningar
En förutsättning för att kunna göra koncernavdrag är att förlusten i det utländska dotterföretaget är slutlig. Här hittar du information om vilka övriga förutsättningar som måste vara uppfyllda för att man ska få göra koncernavdrag. Läs
/ Vägledning / 2021 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Koncerner och intressegemenskaper / Koncernavdrag / Generella förutsättningar
En förutsättning för att kunna göra koncernavdrag är att förlusten i det utländska dotterföretaget är slutlig. Här hittar du information om vilka övriga förutsättningar som måste vara uppfyllda för att man ska få göra koncernavdrag. Läs
/ Vägledning / 2022 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Koncerner och intressegemenskaper / Koncernavdrag / Generella förutsättningar
En förutsättning för att kunna göra koncernavdrag är att förlusten i det utländska dotterföretaget är slutlig. Här hittar du information om vilka övriga förutsättningar som måste vara uppfyllda för att man ska få göra koncernavdrag. Läs
/ Vägledning / 2024 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Koncerner och intressegemenskaper / Koncernavdrag / Generella förutsättningar
koncernavdrag. Vad krävs av dotterföretaget? För att moderföretaget ska kunna få göra koncernavdrag krävs att förlusten uppkommit hos ett helägt utländskt dotterföretag. Utländska motsvarigheter till privatbostadsföretag och investmentföretag räknas aldrig
/ Vägledning / 2017 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Uppgiftsskyldighet / Land-för-land-rapportering (CbCR/DAC 4) / Vad är land-för-land-rapportering?
). För att underlätta ett enhetligt införande av land-för-land-rapporteringen har OECD tagit fram en modellagstiftning. OECD publicerar också frågor och svar om land-för-land-rapporteringen på sin webbplats www.oecd.org. Dessa svar är förtydliganden och syftar
/ Vägledning / 2018 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Uppgiftsskyldighet / Land-för-land-rapportering (CbCR/DAC 4) / Vad är land-för-land-rapportering?
på sin webbplats www.oecd.org i ett dokument som heter ”Guidance on the Implementation of Country-by-Country Reporting”. Dokumentet uppdateras löpande med nya frågor och svar. Dessa svar är förtydliganden och syftar till att rapporteringen ska ske på ett enhetligt
/ Vägledning / 2020 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Uppgiftsskyldighet / Land-för-land-rapportering (CbCR/DAC 4) / Vad är land-för-land-rapportering?
och svar om land-för-land-rapporteringen på sin webbplats www.oecd.org i ett dokument som heter ”Guidance on the Implementation of Country-by-Country Reporting” (Guidance). Dokumentet uppdateras löpande med nya frågor och svar. Dessa svar är förtydliganden
/ Vägledning / 2021 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Uppgiftsskyldighet / Land-för-land-rapportering (CbCR/DAC 4) / Vad är land-för-land-rapportering?
Reporting” (Guidance). Dokumentet uppdateras löpande med nya frågor och svar. Dessa svar är förtydliganden och syftar till att rapporteringen ska ske på ett enhetligt sätt. Det går att hämta ledning ur dessa svar under förutsättning att de inte strider
/ Vägledning / 2019 / Förvaltningsrätt & förfarande / Informationsutbyte med andra länder / Uppgiftsskyldighet / Land-för-land-rapportering (CbCR/DAC 4) / Vad är land-för-land-rapportering?
på sin webbplats www.oecd.org i ett dokument som heter ”Guidance on the Implementation of Country-by-Country Reporting”. Dokumentet uppdateras löpande med nya frågor och svar. Dessa svar är förtydliganden och syftar till att rapporteringen ska ske på ett enhetligt
/ Vägledning / 2023 / Inkomstskatt / Skatteflykt och verklig innebörd / Skatteflyktslagen / Förutsättningar för att tillämpa skatteflyktslagen / Strida mot syftet
med att underprisreglerna i 23 kap. IL är utformade på ett sådant sätt att de inte ska ge upphov till en definitiv skattelättnad. Förfarandet stred därför mot syftet med reglerna ( RÅ 2009 not. 86 ). En koncern ägdes av ett utländskt moderföretag. Moderföretaget bildade två