Filtrera på område
Filtrera på kategori
Sökresultat: "e-legitimation efterbeskattningsbeslut hälsomyndigheten måste" | Alla | 33 träffar
/ Vägledning / 2023 / Mervärdesskatt / Skatteplikt och undantag / Sjukvård och tandvård / Sjukvård / Vilka tjänster omfattas av undantaget?
Sveriges invånare möjlighet att få ett digitalt bevis på att de är vaccinerade mot covid-19. Ett vaccinationsbevis mot covid-19 underlättar resande inom EU. E-hälsomyndigheten ansvarar för tjänsten Covidbevis och utfärdar vaccinationsbeviset. Covidbeviset
Saknas: efterbeskattningsbeslut
/ Vägledning / 2023 / Mervärdesskatt / Mervärdesskatt t.o.m. 30 juni 2023 / Skatteplikt och undantag / Undantag från skatteplikt / Sjukvård, tandvård och social omsorg / Sjukvård / Vilka tjänster omfattas av undantaget?
. Ett vaccinationsbevis mot covid-19 underlättar resande inom EU. E-hälsomyndigheten ansvarar för tjänsten Covidbevis och utfärdar vaccinationsbeviset. Covidbeviset är kostnadsfritt. Därmed blir tillhandahållandet av Covidbeviset inte föremål för mervärdesskatt
Saknas: efterbeskattningsbeslut
/ Vägledning / 2021 / Mervärdesskatt / Mervärdesskatt t.o.m. 30 juni 2023 / Skatteplikt och undantag / Undantag från skatteplikt / Sjukvård, tandvård och social omsorg / Sjukvård / Vilka tjänster omfattas av undantaget?
vaccinbeviset kallas Covidbevis. Det är en digital tjänst som ger Sveriges invånare möjlighet att få ett digitalt bevis på att de är vaccinerade mot covid-19. Ett vaccinationsbevis mot covid-19 underlättar resande inom EU. E-hälsomyndigheten ansvarar
Saknas: efterbeskattningsbeslut
/ Vägledning / 2022 / Mervärdesskatt / Mervärdesskatt t.o.m. 30 juni 2023 / Skatteplikt och undantag / Undantag från skatteplikt / Sjukvård, tandvård och social omsorg / Sjukvård / Vilka tjänster omfattas av undantaget?
vaccinbeviset kallas Covidbevis. Det är en digital tjänst som ger Sveriges invånare möjlighet att få ett digitalt bevis på att de är vaccinerade mot covid-19. Ett vaccinationsbevis mot covid-19 underlättar resande inom EU. E-hälsomyndigheten ansvarar
Saknas: efterbeskattningsbeslut
/ Vägledning / 2024 / Förvaltningsrätt & förfarande / Omprövning, rättelse och ändring / Omprövningsbestämmelser inom olika ämnesområden / Skatteförfarandelagen (SFL) / På Skatteverkets initiativ / Omprövning till nackdel / Efterbeskattning – omprövning på Skatteverkets initiativ till nackdel efter tvåårsfristen / På grund av oriktig uppgift
för ett sådant efterbeskattningsbeslut är att den uppgiftsskyldiga har lämnat en oriktig uppgift till ledning för den egna beskattningen och att ett tidigare beslut har blivit felaktigt eller inte fattats på grund av den oriktiga uppgiften (orsakssamband). Skatteverket får även meddela
Saknas: hälsomyndigheten
/ Vägledning / 2015 / Förvaltningsrätt & förfarande / Omprövning, rättelse och ändring / Omprövningsbestämmelser inom olika ämnesområden / Skatteförfarandelagen (SFL) / På Skatteverkets initiativ / Omprövning till nackdel / Efterbeskattning – omprövning på Skatteverkets initiativ till nackdel efter tvåårsfristen / Utan krav på oriktig uppgift
som ett efterbeskattningsbeslut, oavsett om Skatteverket berört rekvisiten för efterbeskattning eller påfört skattetillägg i beslutet. Det finns regler om förlängd tid för efterbeskattning som gör att Skatteverket under vissa förutsättningar får besluta om efterbeskattning även
Saknas: hälsomyndigheten
/ Vägledning / 2016 / Förvaltningsrätt & förfarande / Omprövning, rättelse och ändring / Omprövningsbestämmelser inom olika ämnesområden / Skatteförfarandelagen (SFL) / På Skatteverkets initiativ / Omprövning till nackdel / Efterbeskattning – omprövning på Skatteverkets initiativ till nackdel efter tvåårsfristen / Utan krav på oriktig uppgift
som ett efterbeskattningsbeslut, oavsett om Skatteverket berört rekvisiten för efterbeskattning eller tagit ut skattetillägg i beslutet. Det finns regler om förlängd tid för efterbeskattning som gör att Skatteverket under vissa förutsättningar får besluta om efterbeskattning även
Saknas: hälsomyndigheten
/ Vägledning / 2017 / Förvaltningsrätt & förfarande / Omprövning, rättelse och ändring / Omprövningsbestämmelser inom olika ämnesområden / Skatteförfarandelagen (SFL) / På Skatteverkets initiativ / Omprövning till nackdel / Efterbeskattning – omprövning på Skatteverkets initiativ till nackdel efter tvåårsfristen / Utan krav på oriktig uppgift
efter den ordinarie tvåårsfristen är att anse som ett efterbeskattningsbeslut, oavsett om Skatteverket berört rekvisiten för efterbeskattning eller tagit ut skattetillägg i beslutet ( RÅ 2009 ref. 22 ). Dock gäller att när det i beslutet saknas en bedömning
Saknas: hälsomyndigheten
/ Vägledning / 2018 / Förvaltningsrätt & förfarande / Omprövning, rättelse och ändring / Omprövningsbestämmelser inom olika ämnesområden / Skatteförfarandelagen (SFL) / På Skatteverkets initiativ / Omprövning till nackdel / Efterbeskattning – omprövning på Skatteverkets initiativ till nackdel efter tvåårsfristen / Utan krav på oriktig uppgift
nackdel och som meddelas efter den ordinarie tvåårsfristen, ska betraktas som ett efterbeskattningsbeslut , oavsett om Skatteverket berört rekvisiten för efterbeskattning eller tagit ut skattetillägg i beslutet ( RÅ 2009 ref. 22 ). Det finns regler
Saknas: hälsomyndigheten
/ Vägledning / 2023 / Förvaltningsrätt & förfarande / Omprövning, rättelse och ändring / Omprövningsbestämmelser inom olika ämnesområden / Skatteförfarandelagen (SFL) / På Skatteverkets initiativ / Omprövning till nackdel / Efterbeskattning – omprövning på Skatteverkets initiativ till nackdel efter tvåårsfristen / Utan krav på oriktig uppgift
är starkt begränsat i sådana fall när det inte finns någon brist i den enskildas uppgiftslämnande. Det krävs inte bara att Skatteverket har gjort sig skyldigt till ett ”förbiseende”, utan det måste också vara ”uppenbart”. Det är alltså inte tillräckligt
Saknas: hälsomyndigheten