Filtrera på område
Sökresultat: "vigsel ersättning fråga måste" | 2020 | 12 träffar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / RÅDETS FÖRORDNING (EU) nr 389/2012 av den 2 maj 2012 om administrativt samarbete i fråga om punktskatter och om upphävande av förordning (EG) nr 2073/2004
Detta dokument är endast avsett som dokumentationshjälpmedel och institutionerna ansvarar inte för innehållet ►B RÅDETS FÖRORDNING (EU) nr 389/2012 av den 2 maj 2012 om administrativt samarbete i fråga om punktskatter och om upphävande av förordning
/ Vägledning / 2020 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / El / Skattebefriade användningsändamål
från vad som är korrekt måste den som vill komma i fråga för den lägre skatten på egen hand mäta effekten och dokumentera hur beräkningen har gjorts (jfr prop. 2016/17:1 s. 448 ). I ett datacenter samlas utrustningen för verksamheten på en och samma geografiska plats
Saknas: vigsel
/ Vägledning / 2020 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Godkända aktörer / Upplagshavare
depåer eller genom avtal om förvaringsutrymme hos annan – har möjlighet att ta en sådan lagerkapacitet i anspråk ( prop. 1994/95:54 s. 106 ). Detta uttalande har i en senare proposition kommenterats enligt följande: Detta uttalande måste emellertid ses
Saknas: vigsel
/ Vägledning / 2020 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Återbetalning
om att vissa villkor måste vara uppfyllda för att återbetalning ska kunna medges enligt 9 kap. 2 § LSE . Villkoren är tillämpliga endast i de fall skattebefrielsen enligt 6 a kap. utgör en stödordning enligt 1 kap. 11 a § LSE. Återbetalning med stöd av 6 a kap
Saknas: vigsel
/ Vägledning / 2020 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Skattebefriade användningsändamål / Andra användningsändamål
för betalningskrav på grundval av ett tidigare kommissionsbeslut som förklarar ett stöd olagligt och oförenligt med den inre marknaden. ( 1 kap. 12 § LSE ). Uppgifter om stödmottagare När statligt stöd överstiger en viss nivå måste vissa uppgifter om stödmottagaren
Saknas: vigsel
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Beskattningskonsekvenser för den som har en solcellsanläggning på sin villa eller fritidshus som är privatbostad
näringsverksamhet. Det är inte fråga om ersättning för arbete och då spelar det inte heller någon roll ur beskattningssynpunkt om man har F-skatt för annan verksamhet. Filer på sidan body.xml errors.xml skatteverket 202 492052-17_111.docx tableofcontents.xml
Saknas: vigsel
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Beskattningskonsekvenser för den som har en solcellsanläggning på sin villa eller fritidshus som är privatbostad
för försäljning av el från en solcellsanläggning på villa etc. kan man inte få F-skatt för sådan verksamhet, eftersom man inte bedriver näringsverksamhet. Det är inte fråga om ersättning för arbete och då spelar det inte heller någon roll ur beskattningssynpunkt
Saknas: vigsel
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Lag (1994:1776) om skatt på energi
för uppvärmning eller som motorbränsle, 8. KN-nr 3811 11 10, 3811 11 90, 3811 19 00 och 3811 90 00, samt 9. KN-nr 3824 90 99, när produkterna är avsedda att förbrukas som bränsle för uppvärmning eller som motorbränsle. I fråga om produkter enligt KN-nr 2710 11 21
Saknas: vigsel
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Lag (1994:1776) om skatt på energi
för uppvärmning eller som motorbränsle, 8. KN-nr 3811 11 10, 3811 11 90, 3811 19 00 och 3811 90 00, samt 9. KN-nr 3824 90 99, när produkterna är avsedda att förbrukas som bränsle för uppvärmning eller som motorbränsle. I fråga om produkter enligt KN-nr 2710 11 21
Saknas: vigsel
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 2009/28/EG av den 23 april 2009 om främjande av användningen av energi från förnybara energikällor och om ändring och ett senare upphävande av direktiven 2001/77/EG och 2003/30/EG
på en viss framtida händelse. (15) Medlemsstaterna har skilda utgångslägen och olika potential för energi från förnybara energikällor, och energimixen varierar mel lan medlemsstaterna. Gemenskapsmålet på 20 % måste därför på ett rättvist sätt översättas