Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar får företag ompröva" | Allmänna råd | 2015 | 5 träffar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om vissa förmåner för beskattningsåret 2014
och enklare slag, t.ex. T-shirts och enklare träningsoveraller, som är försedd med arbetsgivarens reklamtryck bör anses som en skattefri förmån. 1.3 Förmåner som ges ut genom kupong Att förmåner som den anställde får utanför arbetsgivarens arbets- platser
Saknas: ompröva
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om vissa förmåner för beskattningsåret 2015
med arbetsgivarens reklamtryck bör anses som en skattefri förmån. 1.3 Förmåner som ges ut genom kupong Att förmåner som den anställde får utanför arbetsgivarens arbets- platser genom kuponger eller något motsvarande betalningssystem inte är skattefria framgår av 11
Saknas: ompröva
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om vissa förmåner för beskattningsåret 2016
reklamtryck bör anses som en skattefri förmån. 1.3 Förmåner som ges ut genom kupong Att förmåner som den anställde får utanför arbetsgivarens arbets- platser genom kuponger eller något motsvarande betalningssystem inte 1 För beskattningsåret 2015, se SKV A
Saknas: ompröva
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om vissa förmåner för beskattningsåret 2015
som den anställde får utanför arbetsgivarens arbetsplatser genom kuponger eller något motsvarande betalningssystem inte är skattefria framgår av 11 kap. 11 § första stycket 4 inkomstskattelagen (1999:1229). Allmänna råd: Med kuponger bör i detta sammanhang
Saknas: ompröva svar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om värdering av bilförmån för beskattningsåret 2015
för privat användning bör anses ha bilförmån. Den som är anställd hos ett biluthyrningsföretag, eller annat företag som regelmässigt hyr ut bilar till konsumenter på marknadsmässiga villkor, och som hyr bil på samma villkor som gäller för konsu- menterna bör
Saknas: frågor ompröva