Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar får moms överklaga" | Allmänna råd | 2019 | 17 träffar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om avdrag för representation m.m. vid tillämpningen av 16 kap. 2 § inkomstskattelagen (1999:1229) att tillämpas fr.o.m. beskattningsåret 2018
, avdrag med högst 60 kr/60 kr plus mervärdesskatt per person. 2 SKV A 2017:26 Skälig avdragsgill utgift för kringkostnader t.ex. för teaterbiljett eller, vid extern representation, för greenfee vid golfspel får anses vara högst 180 kr/180 kr plus
Saknas: svar överklaga
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om vissa förmåner för beskattningsåret 2018
bör anses som en skattefri förmån. 1.3 Förmåner som ges ut genom kupong Att förmåner som den anställde får utanför arbetsgivarens arbets- platser genom kuponger eller något motsvarande betalningssystem inte är skattefria framgår av 11 kap. 11 § andra
Saknas: överklaga
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om vissa förmåner för beskattningsåret 2020
bör anses som en skattefri förmån. 1.3 Förmåner som ges ut genom kupong Att förmåner som den anställde får utanför arbetsgivarens arbets- platser genom kuponger eller något motsvarande betalningssystem inte är skattefria framgår av 11 kap. 11 § andra
Saknas: överklaga
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om vissa förmåner för beskattningsåret 2019
bör anses som en skattefri förmån. 1.3 Förmåner som ges ut genom kupong Att förmåner som den anställde får utanför arbetsgivarens arbets- platser genom kuponger eller något motsvarande betalningssystem inte är skattefria framgår av 11 kap. 11 § andra
Saknas: överklaga
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om inkomstuppdelning mellan makar och avdrag för ersättning till barn vid beräkning av inkomst av näringsverksamhet fr.o.m. 2005 års taxering¹
till mervärdesskatt för verksamheten lämna samtliga uppgifter. Om denna regel inte kan tillämpas får makarna själva avgöra vem av makarna som skall lämna samtliga näringsuppgifter. ¹Beträffande 1996-2004 års taxering, se RSV S 1995:24. För ytterligare information, se
Saknas: frågor överklaga
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om nettoförsäljningsvärden för djur i jordbruk
om nettoförsäljnings- värden för djur i jordbruk. Inledning Enligt 17 kap. 5 § första stycket inkomstskattelagen (1999:1229) anses djur i jordbruk alltid som lagertillgångar. Djurlager får inte tas upp till lägre värde än 85 procent av den genomsnittliga produktions
Saknas: svar överklaga
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om nettoförsäljningsvärden för djur i jordbruk
om nettoförsäljnings- värden för djur i jordbruk. Inledning Enligt 17 kap. 5 § första stycket inkomstskattelagen (1999:1229) anses djur i jordbruk alltid som lagertillgångar. Djurlager får inte tas upp till lägre värde än 85 procent av den genomsnittliga produktions
Saknas: svar överklaga
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om nettoförsäljningsvärden för djur i jordbruk
om nettoförsäljnings- värden för djur i jordbruk. Inledning Enligt 17 kap. 5 § första stycket inkomstskattelagen (1999:1229) anses djur i jordbruk alltid som lagertillgångar. Djurlager får inte tas upp till lägre värde än 85 procent av den genomsnittliga produktions
Saknas: svar överklaga
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om grunderna för taxeringen och värdesättningen vid 2007- 2012 års fastighetstaxeringar av industrienheter utom täktmark
utgöra en värderingsenhet. Av 6 kap. 3 § tredje stycket framgår att indelning av industribyggnad i två eller flera värderingsenheter även får ske om det underlättar värderingen. Allmänna råd: För att underlätta värderingen kan en byggnad delas upp i flera
Saknas: överklaga
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av industrienheter utom täktmark vid 2019 års allmänna fastighetstaxering
som åsatts samma klassificeringsdata be- träffande värdefaktorerna lokaltyp, standard och ålder får sammanföras till en värderingsenhet. Av tredje stycket framgår bl.a. att indelning av industribyggnad i två eller flera värderingsenheter även får ske
Saknas: överklaga