Filtrera på område
Sökresultat: "e-legitimation födelseort" | Alla | 6098 träffar
/ Vägledning / 2023 / Dataskydd & sekretess / Sekretess / Sekretessbrytande regler / Mellan Skatteverket och andra myndigheter
. namn, födelsetid, födelseort, medborgarskap och civilstånd. En skyldighet att underrätta Skatteverket om en person som har varit folkbokförd torde främst kunna aktualiseras då det kan antas att personen borde vara folkbokförd. För att skyldigheten ska
/ Vägledning / 2022 / Dataskydd & sekretess / Sekretess / Sekretessbrytande regler / Mellan Skatteverket och andra myndigheter
att, utöver uppgift om adress, kan en underrättelse avse t.ex. namn, födelsetid, födelseort, medborgarskap och civilstånd. En skyldighet att underrätta Skatteverket om en person som har varit folkbokförd torde främst kunna aktualiseras då det kan antas
/ Vägledning / 2024 / Dataskydd & sekretess / Sekretess / Sekretessbrytande regler / Mellan Skatteverket och andra myndigheter
är sekretessbrytande enligt 10 kap. 28 § OSL . Underrättelseskyldigheten tar sikte på sådana uppgifter som anges i 2 kap. 3 § första stycket FdbL . Det innebär att, utöver uppgift om adress, kan en underrättelse avse t.ex. namn, födelsetid, födelseort, medborgarskap
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om anmälan om förvaring av maskinläsbara medier m.m. utomlands
om sådan förvaring göras. 3.4 På vilket sätt ska anmälan göras? Av det allmänna rådet SKV A 2004:17 (se punkt 2 ovan) framgår att anmälan bör göras skriftligen. En anmälan bör vidare undertecknas av behörig firmatecknare. Detta innebär att anmälan inte kan ske via e
Saknas: födelseort
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om överenskommelse den 3 september 2004 om administrativ assistans mellan Sverige och Nederländerna
referred to in Article 17 of the Convention;e. directors’ fees and other payments as referred to in Article 16 of the Convention;f. royalties as referred to in Article 12, paragraph 2 of the Convention;g. VAT refunds obtained through the application of
Saknas: födelseort
/ Vägledning / 2014 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Borgenärsutredning / Borgenär i e-mål
Skatteverket kan komma att företräda staten i enskilda mål (e-mål) i ett antal olika situationer. När kan staten vare borgenär i e-mål? Staten är oftast borgenär i enskilt mål (e-mål) då det är fråga om fordringar som uppkommit i myndighetens
Saknas: födelseort
/ Vägledning / 2015 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Borgenärsutredning / Borgenär i e-mål
Skatteverket kan komma att företräda staten i enskilda mål (e-mål) i ett antal olika situationer. När kan staten vare borgenär i e-mål? Staten är oftast borgenär i enskilt mål (e-mål) då det är fråga om fordringar som uppkommit i myndighetens
Saknas: födelseort
/ Vägledning / 2016 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Borgenärsutredning / Borgenär i e-mål
Skatteverket kan komma att företräda staten i enskilda mål (e-mål) i ett antal olika situationer. När kan staten vara borgenär i e-mål? Staten är oftast borgenär i enskilt mål (e-mål) då det är fråga om fordringar som uppkommit i myndighetens
Saknas: födelseort
/ Vägledning / 2017 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Borgenärsutredning / Borgenär i e-mål
Skatteverket kan komma att företräda staten i enskilda mål (e-mål) i ett antal olika situationer. När kan staten vara borgenär i e-mål? Staten är oftast borgenär i enskilt mål (e-mål) då det är fråga om fordringar som uppkommit i myndighetens
Saknas: födelseort
/ Vägledning / 2021 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Borgenärsutredning / Borgenär i e-mål
Skatteverket kan komma att företräda staten i enskilda mål (e-mål) i ett antal olika situationer. När kan staten vara borgenär i e-mål? Staten är oftast borgenär i enskilt mål (e-mål) då det är fråga om fordringar som uppkommit i myndighetens
Saknas: födelseort