Filtrera på område
Sökresultat: "e-legitimation följdfrågor ärenden" | Alla | 2081 träffar
/ Vägledning / 2015 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Att inleda ett ärende
ska hjälpa den sökande med att fylla i en ansökan ( 4 § FL ). Detta medför att det många gånger inte har så stor betydelse om ansökan sker muntligt eller skriftligt. Det ska emellertid betonas att huvudregeln är att ärenden ska inledas skriftligt.
Saknas: följdfrågor
/ Vägledning / 2017 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Att inleda ett ärende
en myndighet ta hänsyn till den allmänna regeln ( 7 § FL ) om enkelhet och snabbhet m.m. när myndigheten bedömer om en muntlig ansökan e. dyl. kan godtas ( prop. 1985/86:80 s. 26 ). I bagatellärenden som inte kräver någon grundligare prövning av myndigheten bör
Saknas: följdfrågor
/ Vägledning / 2016 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Att inleda ett ärende
en myndighet ta hänsyn till den allmänna regeln ( 7 § FL ) om enkelhet och snabbhet m.m. när myndigheten bedömer om en muntlig ansökan e. dyl. kan godtas ( prop. 1985/86:80 s. 26 ). I bagatellärenden som inte kräver någon grundligare prövning av myndigheten bör
Saknas: följdfrågor
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om anmälan om förvaring av maskinläsbara medier m.m. utomlands
med den som är föremål för myndighetens verksamhet. Eftersom Skatteverket inte fattar något beslut i ärende enligt 3 a § omfattar den beskrivna sekretessen alla uppgifter i sådana ärenden. 3.10 Omedelbar åtkomst/utskrift Av 7 kap. 3 a § BFL framgår dels att företaget
Saknas: följdfrågor
/ Vägledning / 2018 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Kommunikation
på innehållet. Att endast underrätta om materialet innebär alltså inte att Skatteverket har fullgjort sin kommunikationsplikt. En huvudregel för alla slags ärenden Skyldigheten att kommunicera gäller som huvudregel för alla beslut som kan aktualiseras
Saknas: följdfrågor
/ Vägledning / 2019 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Kommunikation
har fullgjort sin kommunikationsplikt. En huvudregel för alla slags ärenden Skyldigheten att kommunicera gäller som huvudregel för alla beslut som kan aktualiseras under ett ärendes handläggning. Den tidigare formella begränsningen till enbart slutliga beslut
Saknas: följdfrågor
/ Vägledning / 2020 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Kommunikation
har fullgjort sin kommunikationsplikt. En huvudregel för alla slags ärenden Skyldigheten att kommunicera gäller som huvudregel för alla beslut som kan aktualiseras under ett ärendes handläggning. Den tidigare formella begränsningen till enbart slutliga beslut
Saknas: följdfrågor
/ Vägledning / 2021 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Kommunikation
har fullgjort sin kommunikationsskyldighet. En huvudregel för alla slags ärenden Skyldigheten att kommunicera gäller som huvudregel för alla beslut som kan aktualiseras under ett ärendes handläggning. Det finns alltså inte någon begränsning till att skyldigheten
Saknas: följdfrågor
/ Vägledning / 2022 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Kommunikation
har fullgjort sin kommunikationsskyldighet. En huvudregel för alla slags ärenden Skyldigheten att kommunicera gäller som huvudregel för alla beslut som kan aktualiseras under ett ärendes handläggning. Det finns alltså inte någon begränsning till att skyldigheten
Saknas: följdfrågor
/ Vägledning / 2023 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Kommunikation
har fullgjort sin kommunikationsskyldighet. En huvudregel för alla slags ärenden Skyldigheten att kommunicera gäller som huvudregel för alla beslut som kan aktualiseras under ett ärendes handläggning. Det finns alltså inte någon begränsning till att skyldigheten
Saknas: följdfrågor