Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar flyttjänster synpunkter" | Förvaltningsrätt & förfarande | Alla | 103 träffar
/ Vägledning / 2022 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Att hämta in ett yttrande genom remiss
en annan metod, en s.k. kedjeremiss, är när den som ska svara på remissen behöver ha tillgång till någon annan remissinstans upplysningar eller synpunkter för att kunna lämna ett relevant svar ( prop. 2016/17:180 s. 313 ). Remissens innehåll
Saknas: flyttjänster
/ Vägledning / 2023 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Att hämta in ett yttrande genom remiss
en annan metod, en s.k. kedjeremiss, är när den som ska svara på remissen behöver ha tillgång till någon annan remissinstans upplysningar eller synpunkter för att kunna lämna ett relevant svar ( prop. 2016/17:180 s. 313 ). Remissens innehåll
Saknas: flyttjänster
/ Vägledning / 2024 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Att hämta in ett yttrande genom remiss
en annan metod, en s.k. kedjeremiss, är när den som ska svara på remissen behöver ha tillgång till någon annan remissinstans upplysningar eller synpunkter för att kunna lämna ett relevant svar ( prop. 2016/17:180 s. 313 ). Remissens innehåll
Saknas: flyttjänster
/ Vägledning / 2020 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Att hämta in ett yttrande genom remiss
till någon annan remissinstans upplysningar eller synpunkter för att kunna lämna ett relevant svar. Remissens innehåll och svarsfrister Det ska framgå av remissen vad yttrandet ska avse och när yttrandet ska ha kommit tillbaka till Skatteverket ( 26 § tredje
Saknas: flyttjänster
/ Vägledning / 2018 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Att hämta in ett yttrande genom remiss
på när det kan vara lämpligare att använda en annan metod, en s.k. kedjeremiss, är när den som ska svara på remissen behöver ha tillgång till någon annan remissinstans upplysningar eller synpunkter för att kunna lämna ett relevant svar. Remissens innehåll och svarsfrister
Saknas: flyttjänster
/ Vägledning / 2019 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Att hämta in ett yttrande genom remiss
till någon annan remissinstans upplysningar eller synpunkter för att kunna lämna ett relevant svar. Remissens innehåll och svarsfrister Det ska av remissen framgå vad yttrandet ska avse och när yttrandet ska ha kommit tillbaka till Skatteverket ( 26 § tredje
Saknas: flyttjänster
/ Vägledning / 2024 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Kommunikation
synpunkter på innehållet. Att endast underrätta den enskilda om materialet utan att ge hen tillfälle att lämna synpunkter innebär alltså inte att Skatteverket har fullgjort sin kommunikationsskyldighet. En huvudregel för alla slags ärenden Skyldigheten
Saknas: flyttjänster
/ Vägledning / 2019 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Kommunikation
alltså att Skatteverket aktivt måste både informera parten om det material som är av betydelse för beslutet och dessutom ge parten tillfälle att lämna synpunkter på innehållet. Att endast underrätta om materialet innebär alltså inte att Skatteverket
Saknas: flyttjänster
/ Vägledning / 2020 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Kommunikation
alltså att Skatteverket aktivt måste informera parten om det material som är av betydelse för beslutet och dessutom ge parten tillfälle att lämna synpunkter på innehållet. Att endast underrätta om materialet innebär alltså inte att Skatteverket
Saknas: flyttjänster
/ Vägledning / 2021 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Kommunikation
innebär alltså att Skatteverket aktivt måste informera parten om det material som är av betydelse för beslutet och dessutom ge parten tillfälle att lämna synpunkter på innehållet. Att endast underrätta om materialet innebär alltså inte att Skatteverket
Saknas: flyttjänster