Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar fråga måste" | Förvaltningsrätt & förfarande | Vägledning | Alla | 1242 träffar
/ Vägledning / 2024 / Förvaltningsrätt & förfarande / Regler för Skatteverkets verksamhet / Förvaltningslagen och dess tillämpning / Skatteverkets serviceskyldighet / Skyldigheten att svara
Skatteverket är skyldigt att lämna någon form av svar på en fråga. Förfrågningar ska besvaras utan dröjsmål I Skatteverkets serviceskyldighet ingår bl.a. att Skatteverket måste lämna någon form av svar på en fråga, och att svaret ska lämnas
/ Vägledning / 2019 / Förvaltningsrätt & förfarande / Regler för Skatteverkets verksamhet / Förvaltningslagen och dess tillämpning / Skatteverkets serviceskyldighet / Skyldigheten att svara
:223), se prop. 2016/17:180 s. 291 . I serviceskyldigheten ingår att Skatteverket måste lämna någon form av svar på en fråga, och att svaret ska lämnas utan onödigt dröjsmål ( 6 § FL ). Skatteverket ska från fall till fall avgöra i vilken omfattning
/ Vägledning / 2021 / Förvaltningsrätt & förfarande / Regler för Skatteverkets verksamhet / Förvaltningslagen och dess tillämpning / Skatteverkets serviceskyldighet / Skyldigheten att svara
:223), se prop. 2016/17:180 s. 291 . I serviceskyldigheten ingår bl.a. att Skatteverket måste lämna någon form av svar på en fråga, och att svaret ska lämnas utan onödigt dröjsmål (jfr 6 § andra stycket FL ). Skatteverket ska från fall till fall avgöra
/ Vägledning / 2022 / Förvaltningsrätt & förfarande / Regler för Skatteverkets verksamhet / Förvaltningslagen och dess tillämpning / Skatteverkets serviceskyldighet / Skyldigheten att svara
:223), se prop. 2016/17:180 s. 291 . I serviceskyldigheten ingår bl.a. att Skatteverket måste lämna någon form av svar på en fråga, och att svaret ska lämnas utan onödigt dröjsmål (jfr 6 § andra stycket FL ). Skatteverket ska från fall till fall avgöra
/ Vägledning / 2023 / Förvaltningsrätt & förfarande / Regler för Skatteverkets verksamhet / Förvaltningslagen och dess tillämpning / Skatteverkets serviceskyldighet / Skyldigheten att svara
Skatteverket är skyldigt att lämna någon form av svar på en fråga. Förfrågningar ska besvaras utan dröjsmål Skatteverkets serviceskyldighet regleras i 6 § förvaltningslagen (2017:900) . I serviceskyldigheten ingår bl.a. att Skatteverket måste lämna
/ Vägledning / 2014 / Förvaltningsrätt & förfarande / Regler för Skatteverkets verksamhet / Förvaltningslagen och dess tillämpning / Skatteverkets serviceskyldighet / Skyldigheten att svara
Enskilda ska alltid få svar av myndigheter. Besvara förfrågan En myndighet måste lämna någon form av svar på en förfrågan ( 4 § andra stycket FL ). Om myndigheten inte kan eller bör svara på frågan ska myndigheten meddela frågeställaren
/ Vägledning / 2015 / Förvaltningsrätt & förfarande / Regler för Skatteverkets verksamhet / Förvaltningslagen och dess tillämpning / Skatteverkets serviceskyldighet / Skyldigheten att svara
Enskilda ska alltid få svar av myndigheter. Besvara förfrågan En myndighet måste lämna någon form av svar på en förfrågan ( 4 § andra stycket FL ). Om myndigheten inte kan eller bör svara på frågan ska myndigheten meddela frågeställaren
/ Vägledning / 2017 / Förvaltningsrätt & förfarande / Regler för Skatteverkets verksamhet / Förvaltningslagen och dess tillämpning / Skatteverkets serviceskyldighet / Skyldigheten att svara
Enskilda ska alltid få svar av myndigheter. Besvara förfrågan En myndighet måste lämna någon form av svar på en förfrågan ( 4 § andra stycket FL ). Om myndigheten inte kan eller bör svara på frågan ska myndigheten meddela frågeställaren
/ Vägledning / 2018 / Förvaltningsrätt & förfarande / Regler för Skatteverkets verksamhet / Förvaltningslagen och dess tillämpning / Skatteverkets serviceskyldighet / Skyldigheten att svara
Skatteverkets serviceskyldighet regleras i 6 § förvaltningslagen (2017:900) . Paragrafen motsvarar 4 § i den tidigare förvaltningslagen (1986:223), se prop. 2016/17:180 s. 291 . I serviceskyldigheten ingår att Skatteverket måste lämna någon form av svar
/ Vägledning / 2021 / Förvaltningsrätt & förfarande / Regler för Skatteverkets verksamhet / Förvaltningslagen och dess tillämpning / Skatteverkets serviceskyldighet / Serviceskyldighetens omfattning
och enkla avser den enskildas rätt till ett positivt bemötande från Skatteverkets sida. Kravet på enkelhet innebär också att den som kontaktar Skatteverket inte behöver ha någon särskild sakkunskap innan hen kontaktar verket i en viss fråga ( prop. 2016/17