Filtrera på område
Sökresultat: "������������������KA���:131������������������������,������������,������24������,������������������,������������������ ik io pp frågor" | 2023 | 26 träffar
/ Vägledning / 2023 / Fastighetstaxering / Industri och övrig byggnad / Värderingsmodell / Riktvärdekarta, tabeller och riktvärdeangivelser
kap. 3 § FTL ). Beräkna riktvärdet Man beräknar riktvärdet för industribyggnader och övriga byggnader som ska avkastningsvärderas med ledning av ( 1 kap. 13 § FTF ) en relativ hyra enligt en IH-tabell lokalens yta en kapitaliseringsfaktor enligt IK
Saknas: 131 24 KA pp
/ Vägledning / 2023 / Fastighetstaxering / Förberedelsearbetet inför taxeringen / Grundläggande värderingsmetoder / Tabeller för beräkning av riktvärden
avkastningsmetoden . Vad är IK-tabellen och hur tas den fram? IK-tabellen används för att värdera industribyggnader enligt avkastningsmetoden. Den visar värderelationen mellan byggnader som tillhör olika åldersklasser men som har samma hyra ( 1 kap. 13 § FTF
Saknas: KA frågor pp
/ Vägledning / 2023 / Fastighetstaxering / Förberedelsearbetet inför taxeringen / Grundläggande värderingsmetoder / Tabeller för beräkning av riktvärden
avkastningsmetoden . Vad är IK-tabellen och hur tas den fram? IK-tabellen används för att värdera industribyggnader enligt avkastningsmetoden. Den visar värderelationen mellan byggnader som tillhör olika åldersklasser men som har samma hyra ( 1 kap. 13 § FTF
Saknas: KA frågor pp
/ Vägledning / 2023 / Fastighetstaxering / Industri och övrig byggnad / Värderingsmodell / Värdefaktorer och klassindelningsgrunder
multipliceras med en kapitaliseringsfaktor som man avläser i en IK-tabell . Kapitaliseringsfaktorn beaktar de värdeskillnader som finns beroende på byggnadens värdeår. Lägets inverkan på värdet av industribyggnaderna i fråga beaktas genom indelningen
Saknas: 131 24 KA pp
/ Vägledning / 2023 / Fastighetstaxering / Industri och övrig byggnad / Riktvärde / Industri och övrig byggnad
-tabellen. Den multipliceras sedan med lokalens yta, kapitaliseringsfaktorn enligt IK-tabellen och I-nivåfaktorn för värdeområdet. Riktvärdet för avkastningsvärderade industribyggnader och övriga byggnader bestäms och redovisas enligt följande formel: R = N
Saknas: 131 24 KA pp
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Export vid omsättning i flera led med endast en transport av varan ut ur EU, mervärdesskatt
handel syftar ett sådant undantag till att iaktta principen om att de aktuella varorna ska beskattas på destinationsorten (C-288/16, ”L.C.” IK, punkt 18 ). Undantaget för export avser endast slutlig leverans av varor som exporteras av säljaren
Saknas: KA io pp
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Beskattningsbar person – gränsdragning mellan ekonomisk verksamhet och privat verksamhet, mervärdesskatt
av när verksamheter med tävlingar inom trav- och galoppsport uppfyller kraven för att vara en ekonomisk verksamhet (avsnitt 4.4). 2 Frågeställning Skatteverket får många frågor som rör förutsättningarna för att någon ska anses vara en beskattningsbar person
Saknas: KA ik pp
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Fastighetstaxeringsförordning (1993:1199)
vid tillämplig storlek, ålder och beskaffenhet. Industribyggnader och övriga byggnader Avkastningsberäkning 13 § För industribyggnader och övriga byggnader, värderade med ledning av en avkastningsberäkning, skall upprättas en tabell (IK-tabell
Saknas: 131 KA pp
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Fastighetstaxeringsförordning (1993:1199)
med ledning av en avkastningsberäkning, skall upprättas en tabell (IK-tabell) över kapitaliseringsfaktorer och högst fyra tabeller (IH-tabeller) över relativa hyror. IK-tabellen skall utvisa värderelationerna mellan byggnader tillhörande olika åldersklasser
Saknas: 131 KA pp
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Rådets förordning (EEG) nr 1408/71 av den 14 juni 1971 om tillämpningen av systemen för social trygghet när anställda, egenföretagare eller deras familjer flyttar inom gemenskapen
särskilda regler för att samordna dessa nationella system. Det är nödvändigt att inrätta en administrativ kommission bestående av en företrädare för varje medlemsstats regering, vilken bland annat har till uppgift att behandla alla administrativa frågor
Saknas: io