Filtrera på område
Sökresultat: "%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BDTALK:PC90%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD24%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD,%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD,%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD24%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD,%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD,%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD fram" | 2020 | 1343 träffar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
i enlighet med artikel 9.2. 2. Senast den 16 oktober 2015 ska kommissionen, biträdd av den kommitté som avses i artikel 9c, lägga fram en rapport för Europapar lamentet och rådet om genomförandet av detta direktiv och dess kon sekvenser, i synnerhet
Saknas: BD24 BDTALK PC90
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
i enlighet med artikel 9.2. 2. Senast den 16 oktober 2015 ska kommissionen, biträdd av den kommitté som avses i artikel 9c, lägga fram en rapport för Europapar lamentet och rådet om genomförandet av detta direktiv och dess kon sekvenser, i synnerhet
Saknas: BD24 BDTALK PC90
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om anmälan om förvaring av maskinläsbara medier m.m. utomlands
med förstoringshjälpmedel eller 3. annan form som kan läsas, avlyssnas eller på annat sätt uppfattas endast med tekniskt hjälpmedel (maskinläsbart medium) och som genom omedelbar utskrift kan tas fram i sådan form som avses i 7 kap. 1 § 1 eller 2 BFL. Av 7 kap. 2 § första
Saknas: 20 BD BD24 BDTALK BF EF PC90
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets informationom tillåtelse i vissa fall för företag att förvara maskinläsbara medier m.m. utomlands
som kan läsas, avlyssnas eller på annat sätt uppfattas endast med tekniskt hjälpmedel (maskinläsbart medium) och som genom omedelbar utskrift kan tas fram i sådan form som avses i 7 kap. 1 § 1 eller 2 BFL. Av 7 kap. 2 § första stycket BFL framgår att dokument
Saknas: 20 BD BD24 BDTALK BF EF PC90
/ Vägledning / 2020 / Dataskydd & sekretess / Sekretess / Sekretess för ärenden i domstol / Generella regler för ärenden i domstol
sekretessbestämmelse. Sekretess vid muntlig förhandling OSL innehåller bestämmelser om vilka sekretessregler som ska tillämpas av domstolarna vid en muntlig förhandling. Offentlig förhandling Om en sekretessbelagd uppgift läggs fram vid en offentlig förhandling
Saknas: 20 BD BD24 BDTALK BF EF PC90
/ Vägledning / 2020 / Dataskydd & sekretess / Sekretess / Sekretessregler / Brottsbekämpande verksamheten / Skatteverkets brottsbekämpande verksamhet
för sig i vilket syfte en utredning företas. En brottsutredning och en skatteutredning har olika syften och de styrs av olika regelverk. En skatteutredning syftar till att ta fram underlag för en korrekt beskattning, medan en brottsutredning bl.a. syftar till att ta fram
Saknas: 20 BD BD24 BDTALK BF EF PC90
/ Vägledning / 2020 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Konkurs och ackord / Konkurs / Deklarationsskyldighet
Konkursbon och dödsbon och att redovisa mervärdesskatt på sidan Redovisning vid konkurs . Konkursgäldenärens skyldighet För konkursgäldenären finns en skyldighet att betala skatt och att deklarera för tiden fram till konkursutbrottet. För vissa inkomster
Saknas: 20 BD BD24 BDTALK BF EF PC90
/ Vägledning / 2020 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Konkurs och ackord / Konkurs / Konkursgäldenärens uppgiftsskyldighet
Uppgiftsskyldighet fram till konkursutbrottet För konkursgäldenären gäller vanliga bestämmelser för uppgiftsskyldighet i olika former till Skatteverket i fråga om affärshändelser som hänt före konkursutbrottet. Uppgiftsskyldighet under konkurs
Saknas: 20 BD BD24 BDTALK BF EF PC90
/ Vägledning / 2020 / Mervärdesskatt / Mervärdesskatt t.o.m. 30 juni 2023 / Skattesatser och beskattningsunderlag / Skattesatser / Skattesatser i Sverige tidigare år
Tabellen visar skattesatser för mervärdesskatt och omräkningstal som har gällt i Sverige sedan den 1 januari 1992. Den skattepliktiga omsättningen respektive inköpen (exklusive mervärdesskatt) som är belagda med mervärdesskatt räknar man fram genom
Saknas: BD BD24 BDTALK BF EF PC90
/ Vägledning / 2020 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Hur ska det skattepliktiga resultatet beräknas? / Internprissättning / Dokumentation / EUTPD – en uppförandekod om dokumentation
EUTPD är en modell för dokumentation på internprissättningsområdet som har arbetats fram inom EU. Den kan dock inte längre tillämpas om den strider mot de nya svenska dokumentationsreglerna. En modell för internprissättningsdokumentation Inom ramen
Saknas: 20 BD BD24 BDTALK BF EF PC90