Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar fyra förening tjänsteresor" | Alla | 16 träffar
/ Vägledning / 2014 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
av arbetet vid arbetsgivarens huvudkontor där. Frågan var om även det arbete han utförde under tjänsteresor utanför Finland (88–118 dagar per år) skulle anses utfört i Finland vid tillämpningen av artikel 15 punkt 1 i det nordiska skatteavtalet. Domstolen
Saknas: fyra svar
/ Vägledning / 2020 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
anses vara utfört i en annan avtalsslutande stat än personens hemviststat ( HFD 2012 ref. 18 ). Målet gällde om även det arbete som en anställd utförde under tjänsteresor utanför arbetslandet Finland skulle anses utfört i Finland vid tillämpningen
Saknas: fyra svar
/ Vägledning / 2021 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
innebär att det krävs fysisk närvaro för att arbete ska anses vara utfört i en annan avtalsslutande stat än personens hemviststat ( HFD 2012 ref. 18 ). Målet gällde om även det arbete som en anställd utförde under tjänsteresor utanför arbetslandet Finland
Saknas: fyra svar
/ Vägledning / 2015 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
av arbetet vid arbetsgivarens huvudkontor där. Frågan var om även det arbete han utförde under tjänsteresor utanför Finland (88–118 dagar per år) skulle anses utfört i Finland vid tillämpningen av artikel 15 punkt 1 i det nordiska skatteavtalet. Domstolen
Saknas: fyra svar
/ Vägledning / 2017 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
av arbetet vid arbetsgivarens huvudkontor där. Frågan var om även det arbete han utförde under tjänsteresor utanför Finland (88–118 dagar per år) skulle anses utfört i Finland vid tillämpningen av artikel 15 punkt 1 i det nordiska skatteavtalet. Domstolen
Saknas: fyra svar
/ Vägledning / 2019 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
anses vara utfört i en annan avtalsslutande stat än personens hemviststat ( HFD 2012 ref. 18 ). Målet gällde om även det arbete som en anställd utförde under tjänsteresor utanför arbetslandet Finland skulle anses utfört i Finland vid tillämpningen
Saknas: fyra svar
/ Vägledning / 2018 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
men hade en finsk arbetsgivare och utförde en stor del av arbetet vid arbetsgivarens huvudkontor där. Frågan var om även det arbete han utförde under tjänsteresor utanför Finland (88–118 dagar per år) skulle anses utfört i Finland vid tillämpningen av artikel 15
Saknas: fyra svar
/ Vägledning / 2016 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
av arbetet vid arbetsgivarens huvudkontor där. Frågan var om även det arbete han utförde under tjänsteresor utanför Finland (88–118 dagar per år) skulle anses utfört i Finland vid tillämpningen av artikel 15 punkt 1 i det nordiska skatteavtalet. Domstolen
Saknas: fyra svar
/ Vägledning / 2023 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
hemviststat ( HFD 2012 ref. 18 ). Målet gällde om även det arbete som en anställd utförde under tjänsteresor utanför arbetslandet Finland skulle anses utfört i Finland vid tillämpningen av artikel 15 punkt 1 i det nordiska skatteavtalet. Domstolen konstaterade
Saknas: fyra svar
/ Vägledning / 2024 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
som en anställd utförde under tjänsteresor utanför arbetslandet Finland skulle anses vara utfört i Finland vid tillämpningen av artikel 15 punkt 1 i det nordiska skatteavtalet. Domstolen konstaterade att artikel 15 punkt 1 är utformad i överensstämmelse
Saknas: fyra svar