Filtrera på område
Filtrera på kategori
Sökresultat: "%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%dea33%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD måste västerbottens genomföra" | Alla | 58 träffar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
tillämpas, som till exempel egenskaperna hos den infrastruktur som sådana väg avgifter och vägtullar kan tillämpas på, maximinivåer för vissa avgiftssatser och andra allmänna villkor som måste gälla. De viktade genomsnittliga vägtullarna bör vara relaterade
Saknas: dea33 västerbottens
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
tillämpas, som till exempel egenskaperna hos den infrastruktur som sådana väg avgifter och vägtullar kan tillämpas på, maximinivåer för vissa avgiftssatser och andra allmänna villkor som måste gälla. De viktade genomsnittliga vägtullarna bör vara relaterade
Saknas: dea33 västerbottens
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
struktur som måste ge nomföras inom två år efter utgången av det räkenskapsår under vilket de extra intäkterna genereras. Artikel 7h 1. Minst sex månader före införandet av ett nytt system för uttag av infrastrukturavgifter ska medlemsstaterna skicka
Saknas: dea33 västerbottens
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
avgifter som differentieringen gäller. 4. Den differentiering som avses i punkterna 1 och 3 är inte avsedd att generera extra vägtullintäkter. Alla oavsiktliga intäktsökningar ska uppvägas av förändringar av differentieringens struktur som måste ge
Saknas: dea33 västerbottens
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
avgifter som differentieringen gäller. 4. Den differentiering som avses i punkterna 1 och 3 är inte avsedd att generera extra vägtullintäkter. Alla oavsiktliga intäktsökningar ska uppvägas av förändringar av differentieringens struktur som måste ge
Saknas: dea33 västerbottens
/ Vägledning / 2016 / Andra ämnesområden / Statligt stöd / Offentliggörande och rapportering av statligt stöd
information om stödåtgärden via ett elektroniskt anmälningssystem (senast 20 arbetsdagar efter stödåtgärdens ikraftträdande), dels en årlig rapport till kommissionen om stödåtgärden. Vidare genomför kommissionen varje år granskningar av ett urval
Saknas: BD BF EF dea33
/ Vägledning / 2023 / Andra ämnesområden / Statligt stöd / Offentliggörande och rapportering av statligt stöd
ges möjlighet att övervaka stöden. I Sverige är det den som genomför stödåtgärden som ska lämna uppgifter för offentliggörande och rapportering av stödåtgärden samt föra register över stödåtgärden ( 12 a § första stycket statsstödslagen ). Avseende
Saknas: BD BF EF dea33
/ Vägledning / 2024 / Andra ämnesområden / Statligt stöd / Offentliggörande och rapportering av statligt stöd
ges möjlighet att övervaka stöden. I Sverige är det den som genomför stödåtgärden som ska lämna uppgifter för offentliggörande och rapportering av stödåtgärden samt föra register över stödåtgärden ( 12 a § första stycket statsstödslagen ). Avseende
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Vallag (2005:837)
och Vara kommuner), 21. Värmlands län, 22. Örebro län, 23. Västmanlands län, 24. Dalarnas län, 25. Gävleborgs län, 26. Västernorrlands län, 27. Jämtlands län, 28. Västerbottens län, och 29. Norrbottens län. Lag (2014:1384) . 3 § Den centrala valmyndigheten skall
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Vallag (2005:837)
, Mariestads, Skara, Skövde, Tibro, Tidaholms, Töreboda och Vara kommuner), 21. Värmlands län, 22. Örebro län, 23. Västmanlands län, 24. Dalarnas län, 25. Gävleborgs län, 26. Västernorrlands län, 27. Jämtlands län, 28. Västerbottens län, och 29. Norrbottens län
Saknas: BD BF EF dea33