Filtrera på område
Sökresultat: "������������������KA���:131������������������������,������������,������24������,������������������,������������������ io ih" | 2021 | 12 träffar
/ Vägledning / 2021 / Fastighetstaxering / Industri och övrig byggnad / Värderingsmodell / Riktvärdekarta, tabeller och riktvärdeangivelser
, I-nivåfaktorer och IH-tabeller redovisas som regel i en förteckning som hör till riktvärdekartan. Inför 2019 års allmänna fastighetstaxering av industrienheter ska riktvärdekartor ha upprättats för ( 20 § SKVFS 2018:8 ) industribyggnad övrig byggnad tomtmark
Saknas: 131 24 KA
/ Vägledning / 2021 / Fastighetstaxering / Industri och övrig byggnad / Värderingsmodell / Värdefaktorer och klassindelningsgrunder
ett värde för en industribyggnad eller övrig byggnad med ledning av en avkastningsberäkning använder man två tabeller. Den relativa hyran/kvm hämtas ur en IH-tabell . Det får finnas högst fyra olika IH-tabeller beroende på åldersinverkan. Värdet ska även
Saknas: 131 24 KA
/ Vägledning / 2021 / Fastighetstaxering / Industri och övrig byggnad / Riktvärde / Industri och övrig byggnad
kap. 4 § FTL och 1 kap. 13 § FTF . För varje värdeområde anges den rekommenderade I-nivåfaktorn och IH-tabellen i riktvärdeangivelsen. Läs mer om hur man värderar en industribyggnad som är under uppförande . Lokaltyp När man bestämmer lokaltypen så ska
Saknas: 131 24 KA
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Beskattningsbar person – gränsdragning mellan ekonomisk verksamhet och privat verksamhet, mervärdesskatt
för organets räkning och under dess ansvar och inte heller står den ekonomiska risken för denna verksamhet (C420/18, IO, punkterna 27, 30 och 44). Om en tillgång uteslutande är ägnad att utnyttjas ekonomiskt, är detta i allmänhet tillräckligt för att visa
Saknas: KA ih
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Fastighetstaxeringsförordning (1993:1199)
) över kapitaliseringsfaktorer och högst fyra tabeller (IH-tabeller) över relativa hyror. IK-tabellen skall utvisa värderelationerna mellan byggnader tillhörande olika åldersklasser men med samma hyra. Tabellen skall för varje åldersklass ange relativa kapitaliseringsfaktorer
Saknas: 131 KA
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Fastighetstaxeringsförordning (1993:1199)
) över kapitaliseringsfaktorer och högst fyra tabeller (IH-tabeller) över relativa hyror. IK-tabellen skall utvisa värderelationerna mellan byggnader tillhörande olika åldersklasser men med samma hyra. Tabellen skall för varje åldersklass ange relativa kapitaliseringsfaktorer
Saknas: 131 KA
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av industrienheter utom täktmark vid 2019 års allmänna fastighetstaxering
och tomtmark till dessa1, dels värden i tomtvärdetabellen enligt bilaga 1, dels relativa kapitaliseringsfaktorer i IK-tabellen enligt bilaga 2, dels relativa hyror per kvadratmeter i IH-tabellerna enligt bilaga 3, dels nedräkningsfaktorer i IN-tabellerna enligt
Saknas: KA
/ Regler och ställningstaganden / Föreskrifter / Skatteverkets föreskrifter om förberedelsearbetet inför 2019 års allmänna fastighetstaxering av hyreshus-, ägarlägenhets-, industri- och elproduktionsenheter samt täktmark;
till ändringar i fastighetstaxeringsförordningen (1993:1199), – förslag till HK-tabell, IH-tabeller, IK-tabell, IN-tabell, KN-tabell, IO-tabell, Nvi-tabell och Nö-tabell, – tomtvärdetabell för tomtmark till hyreshus och ägarlägenhet, upprättad på sätt som framgår
Saknas: 131 KA
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Fastighetstaxeringsförordning (1993:1199)
Fastighetstaxeringsförordning, bilagor Bilaga 6 IH-tabeller RELATIVA HYROR FÖR INDUSTRIBYGGNADER, KR/KVM LOKALAREA 80 Lokaltyp Värdeår Standard –1979 1980–89 1990–94 1995–99 2000–04 2005–09 2010–14 2015–16 2017− Produktions- lokaler Mkt enkel (1–12 p) Enkel (13–19 p) Normal (20
Saknas: KA
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Lag om ändring i lagen (1987:1182) om dubbelbeskattningsavtal mellan Sverige och Schweiz;
ett företag i en avtalsslutande stat som ett företag i den andra avtalsslutande staten eller äga del i båda dessa företags kapital, und in diesen Fällen zwischen den beiden Unternehmen hinsichtlich ih- rer kaufmännischen oder finanziel- len Beziehungen
Saknas: 131 io