Filtrera på område
Filtrera på kategori
Sökresultat: "%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%boka%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%dea31%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD bör fyra norrbottens västerbottens jämförelsen" | Alla | 114 träffar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
om tillämpningen av de nya väx elkurserna skulle resultera i en ändring som är lägre än en viss procentuell nivå. 20. Territorialprincipen bör tillämpas. Två eller flera medlemsstater kan samarbeta för att införa ett gemensamt system för vägavgif ter, förutsatt
Saknas: boka dea31 norrbottens västerbottens
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
om tillämpningen av de nya väx elkurserna skulle resultera i en ändring som är lägre än en viss procentuell nivå. 20. Territorialprincipen bör tillämpas. Två eller flera medlemsstater kan samarbeta för att införa ett gemensamt system för vägavgif ter, förutsatt
Saknas: boka dea31 norrbottens västerbottens
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
av dessa kostnader. 3. Avgift för externa kostnader som avser trafikrelaterade luftförore ningar ska inte tillämpas på fordon som uppfyller de strängaste euro- utsläppskraven förrän fyra år efter tillämpningsdagen för de bestämmel ser där dessa krav infördes. 4
Saknas: boka dea31 norrbottens västerbottens
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
av dessa kostnader. 3. Avgift för externa kostnader som avser trafikrelaterade luftförore ningar ska inte tillämpas på fordon som uppfyller de strängaste euro- utsläppskraven förrän fyra år efter tillämpningsdagen för de bestämmel ser där dessa krav infördes. 4
Saknas: boka dea31 norrbottens västerbottens
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
- utsläppskraven förrän fyra år efter tillämpningsdagen för de bestämmel ser där dessa krav infördes. 4. Avgiften för externa kostnader ska fastställas av den berörda med lemsstaten. Om en medlemsstat utser en myndighet för detta syfte, ska myndigheten
Saknas: boka dea31 norrbottens västerbottens
/ Vägledning / 2016 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / El / Så beräknas skatten
. Lägre skatt för el som förbrukas i vissa kommuner Vissa kommuner omfattas av den lägre skattesatsen 19,3 öre per kilowattimme. Denna gäller för samtliga kommuner i Norrbottens, Västerbottens och Jämtlands län; Sollefteå, Ånge och Örnsköldsvik
Saknas: BD BF EF boka dea31 jämförelsen
/ Vägledning / 2015 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / El / Så beräknas skatten
som förbrukas i vissa kommuner Vissa kommuner omfattas av den lägre skattesatsen 19,4 öre per kilowattimme. Denna gäller för samtliga kommuner i Norrbottens, Västerbottens och Jämtlands län; Sollefteå, Ånge och Örnsköldsvik i Västernorrlands län; Ljusdal
Saknas: BD BF EF boka dea31 jämförelsen
/ Vägledning / 2017 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / El / Skattebefriade användningsändamål
för el som levereras till någon annan. Skattebefrielsen gäller bara dessa kommuner (11 kap. 9 § första stycket 10 LSE jämför med 11 kap. 4 § LSE ) Norrbottens län: samtliga kommuner Västerbottens län: samtliga kommuner Jämtlands län: samtliga kommuner
Saknas: BD BF EF boka dea31
/ Vägledning / 2018 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / El / Skattebefriade användningsändamål
förbrukning, utan även för el som levereras till någon annan. Skattebefrielsen gäller bara dessa kommuner (11 kap. 9 § första stycket 8 LSE jämför med 11 kap. 4 § LSE ): Norrbottens län: samtliga kommuner Västerbottens län: samtliga kommuner Jämtlands län
Saknas: BD BF EF boka dea31
/ Vägledning / 2020 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / El / Skattebefriade användningsändamål
. Det är de faktiska förhållandena vid tidpunkten för avdragets yrkande respektive inlämnande av ansökan om återbetalning som bör få betydelse för bedömningen av om stödmottagaren är i svårigheter (jfr prop. 2016/17:1 s. 273 f. ). Offentliggörande av uppgifter
Saknas: BD BF EF boka dea31