Filtrera på område
Filtrera på kategori
Sökresultat: "%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%dea33%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD bör jämtlands" | 2015 | 11 träffar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
(EGT L 365, 31.12.1994, s. 46). ( 6 ) EGT L 316, 31.10.1992, s. 19. Direktivet ändrat genom direktiv 94/74/EG. ( 7 ) REG 1995, I-1827. ( 8 ) EGT L 279, 12.11.1993, s. 32. 5. Under nuvarande omständigheter bör anpassningen av nationella avgiftssystem
Saknas: dea33 jämtlands
/ Vägledning / 2015 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / El / Så beräknas skatten
. Avgörande bör vara hur självständig den kompletterande verksamheten är i förhållande till den huvudsakliga. Länsrätten fann, bl.a. med beaktande av att bolaget uppgett att det inte är ett realistiskt alternativ att köpa pulvriserat kol annat
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Vägtrafikskattelag (2006:227)
som ska undantas från kontroll i 47 kap. och 68 kap. 1 och 3 §§. Lag (2011:1260) . 2 kap. Fordonsskatt Skatteplikt 1 § Följande fordon är, om annat inte följer av 2 §, skattepliktiga om de är eller bör vara registrerade i vägtrafikregistret
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Utsökningsförordning (1981:981)
kontakta målsäganden för besked om denne vill ansöka om verkställighet och hjälpa målsäganden med en sådan ansökan. Förordning (2006:879). 4 § När ansökan om utmätning omfattar ränta, bör sökanden ange vilket belopp räntefordringen uppgår
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Vallag (2005:837)
. Västmanlands län, 24. Dalarnas län, 25. Gävleborgs län, 26. Västernorrlands län, 27. Jämtlands län, 28. Västerbottens län, och 29. Norrbottens län. 2 § /Träder i kraft I:2015-01-01/ Vid val till riksdagen är landet indelat i följande valkretsar: 1. Stockholms
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Fastighetstaxeringsförordning (1993:1199)
Gotlands, Jämtlands, Västerbottens och Norrbottens län 78 16 2 Dalarnas, Gävleborgs och Västernorrlands län 112 19 3 Stockholms, Uppsala, Södermanlands, Östergötlands, Värmlands, Örebro, Västmanlands och Västra Götalands län 134 30 4 Jönköpings, Kronobergs
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Jordabalk (1970:994)
, är dess tidigare läge, om det kan fastställas, avgörande för gränsens sträckning. Sträckning av gräns i vattenområde bestämmes efter normalt medelvattenstånd. I Vänern, Vättern och Hjälmaren samt i Storsjön i Jämtland fastställes dock sträckningen
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Miljöbalk (1998:808)
eller under en eller flera angivna tidsperioder, 2. föroreningsnivåer eller störningsnivåer som skall eftersträvas eller som inte bör överskridas eller underskridas efter en viss angiven tidpunkt eller under en eller flera angivna tidsperioder, 3. högsta eller lägsta
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av hyreshus- och ägarlägenhetsenheter vid 2016 års förenklade fastighetstaxering
och lokaldelen utgöra skilda värderingsenheter. Vidare får indelning av bl.a. hyreshus ske i två eller flera värderingsenheter om det underlättar värderingen. Allmänna råd: För hyreshus under uppförande bör bostadsdel och lokaldel utgöra särskilda
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av lantbruksenheter vid 2014 års förenklade fastighetstaxering
att bestå av mark som ligger inom flera värdeområden, bör enheten värderas som om den i sin helhet låg inom det värdeområde, där den övervägande delen av värde- ringsenhetens areal är belägen. Vid lika areal inom flera värde- områden bör enheten i sin helhet
Saknas: BF EF dea33