Sökresultat: "������������������KA���:131������������������������,������������,������24������,������������������,������������������ rekonstruktion klagas" | Alla | 95 träffar
/ Regler och ställningstaganden / Rättsfallskommentarer / Företagsrekonstruktion; avräkning/kvittning under rekonstruktionen
skattekontoskuld som uppkommit före ansökan om rekonstruktion, oberoende av det kvittningsförbud som gällt enligt lagen om företagsrekonstruktion (FrekL). Skatteverkets kommentar Enligt 16 kap 9 § SBL ska ett inbetalt belopp räknas av från den skatteskyldiges
Saknas: 24 KA
/ Vägledning / 2019 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Betalningssäkring / När ska betalningssäkringen hävas?
att den betalningsskyldiga saknar utmätningsbara tillgångar. Den omständigheten att tingsrätten beslutar om företags-rekonstruktion efter att ett betalningssäkringsbeslut har meddelats utgör inte grund för att häva betalningssäkringen. Innan Skatteverket begär att ett beslut
Saknas: 131 24 KA
/ Vägledning / 2021 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Betalningssäkring / När ska betalningssäkringen hävas?
att den betalningsskyldiga saknar utmätningsbara tillgångar. Den omständigheten att tingsrätten beslutar om företags-rekonstruktion efter att ett betalningssäkringsbeslut har meddelats utgör inte grund för att häva betalningssäkringen. Innan Skatteverket begär att ett beslut
Saknas: 131 24 KA
/ Vägledning / 2015 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Betalningssäkring / När ska betalningssäkringen hävas?
saknar utmätningsbara tillgångar. Den omständigheten att tingsrätten beslutar om företags-rekonstruktion efter att ett betalningssäkringsbeslut har meddelats utgör inte grund för att häva betalningssäkringen. Innan Skatteverket begär att ett beslut
Saknas: 131 24 KA
/ Vägledning / 2016 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Betalningssäkring / När ska betalningssäkringen hävas?
om företags-rekonstruktion efter att ett betalningssäkringsbeslut har meddelats utgör inte grund för att häva betalningssäkringen. Innan Skatteverket begär att ett beslut om betalningssäkring ska hävas helt eller delvis bör samråd normalt äga rum med KFM
Saknas: 131 24 KA
/ Vägledning / 2017 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Betalningssäkring / När ska betalningssäkringen hävas?
. Den omständigheten att tingsrätten beslutar om företags-rekonstruktion efter att ett betalningssäkringsbeslut har meddelats utgör inte grund för att häva betalningssäkringen. Innan Skatteverket begär att ett beslut om betalningssäkring ska hävas helt eller delvis bör
Saknas: 131 24 KA
/ Vägledning / 2018 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Betalningssäkring / När ska betalningssäkringen hävas?
uppenbarligen saknar ytterligare tillgångar det är uppenbart att den betalningsskyldige saknar utmätningsbara tillgångar. Den omständigheten att tingsrätten beslutar om företags-rekonstruktion efter att ett betalningssäkringsbeslut har meddelats utgör inte grund
Saknas: 131 24 KA
/ Vägledning / 2020 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Konkursbevakningen / Förvaltning och tillsyn / Förvaltning av ett konkursbo
. Högsta domstolen slår fast att självgranskning inte är förenlig med kravet på opartiskhet och oberoende. Det konstateras även att sedvanliga rutinåtgärder i en rekonstruktion inte diskvalificerar rekonstruktören från att kunna utses till förvaltare. Rätt
Saknas: 131 KA
/ Vägledning / 2021 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Konkursbevakningen / Förvaltning och tillsyn / Förvaltning av ett konkursbo
. Högsta domstolen slår fast att självgranskning inte är förenlig med kravet på opartiskhet och oberoende. Det konstateras även att sedvanliga rutinåtgärder i en rekonstruktion inte diskvalificerar rekonstruktören från att kunna utses till förvaltare. Rätt
Saknas: 131 KA
/ Vägledning / 2022 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Konkurs och annan avveckling / Konkursbevakningen / Förvaltning och tillsyn / Förvaltning av ett konkursbo
på opartiskhet och oberoende. Det konstateras även att sedvanliga rutinåtgärder i en rekonstruktion inte diskvalificerar rekonstruktören från att kunna utses till förvaltare. Rätt för förvaltaren att sätta annan i sitt ställe En särskild fråga är om förvaltaren
Saknas: 131 KA