Sökresultat: "energiskatt koldioxidskatt schablon" | Meddelanden | Alla | 10 träffar
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om värdering av bilförmån för beskattningsåret 2015
på Skatteverkets webbplats (skatteverket.se). 2 Allmänna principer 2.1 Övergripande bestämmelser Den nuvarande metoden för värdering av bilförmån har i huvudsak gällt sedan 1997 (prop. 1996/97:19). Metoden innebär att värdet bestäms efter en schablon exklusive
Saknas: koldioxidskatt
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om skattebefriade förbrukares lagerbokföring och lagerinventering enligt lagen (1994:1564) om alkoholskatt och lagen (1994:1776) om skatt på energi
är den som förvärvat bränsle för vilket ingen skatt eller lägre skatt skall betalas när bränslet används för ett visst ändamål men som använder bränslet för ett annat ändamål som medför att skatt skall betalas med högre belopp skyldig att betala energiskatt
Saknas: schablon
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om värdering av bilförmån för beskattningsåret 2017
på Skatteverkets webbplats (skatteverket.se). 2 Allmänna principer 2.1 Övergripande bestämmelser Den nuvarande metoden för värdering av bilförmån har i huvudsak gällt sedan 1997 (prop. 1996/97:19). Metoden innebär att värdet be- stäms efter en schablon exklusive
Saknas: koldioxidskatt
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om värdering av bilförmån för beskattningsåret 2016
på Skatteverkets webbplats (skatteverket.se). 2 Allmänna principer 2.1 Övergripande bestämmelser Den nuvarande metoden för värdering av bilförmån har i huvudsak gällt sedan 1997 (prop. 1996/97:19). Metoden innebär att värdet be- stäms efter en schablon exklusive
Saknas: koldioxidskatt
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om värdering av bilförmån för beskattningsåret 2018
. 2 Allmänna principer 2.1 Övergripande bestämmelser Den nuvarande metoden för värdering av bilförmån har i huvudsak gällt sedan 1997 (prop. 1996/97:19). Metoden innebär att värdet be- stäms efter en schablon exklusive drivmedel. Schablonen som ska
Saknas: koldioxidskatt
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om värdering av bilförmån för beskattningsåret 2014
- stäms efter en schablon exklusive drivmedel. Schablonen som ska motsvara dessa kostnader bygger på en genomsnittlig privat körsträcka om 1 600 mil per år. Utgångspunkten är att bilföraren själv betalar allt drivmedel och därmed får ett incitament
Saknas: koldioxidskatt
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om värdering av bilförmån för beskattningsåret 2013
(prop. 1996/97:19). Metoden innebär att värdet be- stäms efter en schablon exklusive drivmedel. Schablonen som ska motsvara dessa kostnader bygger på en genomsnittlig privat körsträcka om 1 600 mil per år. Utgångspunkten är att bilföraren själv betalar
Saknas: koldioxidskatt
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om skattereduktion för rot- och rutarbete fr.o.m. 2016
från arbetskostnad i faktura eller liknande underlag.” Vid totalentreprenader till fast pris vid installation av vätska- värmepump (till exempel bergvärme) kan arbetskostnaden schablon- mässigt beräknas till 35 procent av den totala entreprenadkostnaden
Saknas: koldioxidskatt
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om värdering av bilförmån att tillämpas vid beräkning av preliminär skatt och arbetsgivaravgifter m.m. för beskattningsåret 2008 samt vid 2009 års taxering
bestämmelser Den nuvarande metoden för värdering av bilförmån har i huvudsak gällt sedan 1997. Av förarbetena (prop. 1996/97:19) framgår bl.a. att metoden innebär att värdet bestäms efter en schablon exklusive drivmedel. Schablonen, som ska motsvara samtliga
Saknas: koldioxidskatt
/ Regler och ställningstaganden / Meddelanden / Skatteverkets information om värdering av bilförmån att tillämpas för beskattningsåret 2012
. 1996/97:19). Metoden innebär att värdet be- stäms efter en schablon exklusive drivmedel. Schablonen som ska motsvara dessa kostnader bygger på en genomsnittlig privat körsträcka om 1 600 mil per år. Utgångspunkten är att bilföraren själv betalar
Saknas: koldioxidskatt