Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar måltider" | Allmänna råd | Alla | 39 träffar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om vissa förmåner att tillämpas vid beräkning av skatteavdrag och arbetsgivaravgifter fr.o.m. beskattningsåret 2012
för kostförmån ska beräknas på grundval av genomsnittspriset i Sverige för en normal lunch. Av 61 kap. 3 § andra stycket IL framgår att om en anställds kost- nader för en måltid är lägre än förmånsvärdet enligt första stycket på grund av att arbetsgivaren bidrar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om vissa förmåner för beskattningsåret 2021
. Av 61 kap. 3 § andra stycket inkomstskattelagen framgår att om en anställds kostnader för en måltid är lägre än förmånsvärdet enligt första stycket på grund av att arbetsgivaren bidrar till kostnaderna för denna, ska förmånen behandlas som en kostförmån
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om vissa förmåner för beskattningsåret 2020
i Sverige för en normal lunch. Av 61 kap. 3 § andra stycket inkomstskattelagen framgår att om en anställds kostnader för en måltid är lägre än förmånsvärdet enligt första stycket på grund av att arbetsgivaren bidrar till kostnaderna för denna, ska förmånen
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om vissa förmåner för beskattningsåret 2017
stycket inkomstskattelagen framgår att om en anställds kostnader för en måltid är lägre än förmånsvärdet enligt första stycket på grund av att arbetsgivaren bidrar till kostnaderna för denna, ska förmånen behandlas som en kostförmån med ett värde
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om vissa förmåner för beskattningsåret 2017
stycket inkomstskattelagen framgår att om en anställds kostnader för en måltid är lägre än förmånsvärdet enligt första stycket på grund av att arbetsgivaren bidrar till kostnaderna för denna, ska förmånen behandlas som en kostförmån med ett värde
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / XX
. Förmånsvärdet för frukost är 20 procent av värdet för kostförmån för en hel dag. Av 61 kap. 3 § andra stycket inkomstskattelagen framgår att om en anställds kostnader för en måltid är lägre än förmånsvärdet enligt första stycket på grund av att arbetsgivaren
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Ändring i Skatteverkets allmänna råd (SKV A 2023:19)om vissa förmåner för beskattningsåret 2024
. Förmånsvärdet för frukost är 20 procent av värdet för kostförmån för en hel dag. Av 61 kap. 3 § andra stycket inkomstskattelagen framgår att om en anställds kostnader för en måltid är lägre än förmånsvärdet enligt första stycket på grund av att arbetsgivaren
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om vissa förmåner för beskattningsåret 2024
. Av 61 kap. 3 § andra stycket inkomstskattelagen framgår att om en anställds kostnader för en måltid är lägre än förmånsvärdet enligt första stycket på grund av att arbetsgivaren bidrar till kostnaderna för denna, ska förmånen behandlas som en kostförmån
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om vissa förmåner för beskattningsåret 2023
. Av 61 kap. 3 § andra stycket inkomstskattelagen framgår att om en anställds kostnader för en måltid är lägre än förmånsvärdet enligt första stycket på grund av att arbetsgivaren bidrar till kostnaderna för denna, ska förmånen behandlas som en kostförmån
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om vissa förmåner för beskattningsåret 2018
stycket inkomstskattelagen framgår att om en anställds kostnader för en måltid är lägre än förmånsvärdet enligt första stycket på grund av att arbetsgivaren bidrar till kostnaderna för denna, ska förmånen behandlas som en kostförmån med ett värde