Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar måste måste tolv två" | Punktskatter och trafikskatter | Alla | 462 träffar
/ Vägledning / 2018 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Skattebefriade användningsändamål / Andra användningsändamål
gruppundantagsförordningar GBER och FIBER . Stödordning De befrielser från energi- och koldioxidskatt på bränsle som utgör statligt stöd enligt artikel 107.1 i fördraget om Europeiska unionens funktionssätt definieras som stödordningar i 1 kap. 11 a § LSE . I LSE finns tolv
/ Vägledning / 2019 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Skattebefriade användningsändamål / Andra användningsändamål
definieras som stödordningar i 1 kap. 11 a § LSE . I LSE finns tolv olika stödordningar för energi- och koldioxidskatt på bränsle. Att en skattebefrielse utgör en stödordning innebär att skattebefrielsen omfattas av EU:s särskilda regler om statligt stöd
/ Vägledning / 2015 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Skattebefriade användningsändamål / Andra användningsändamål
avses fartyg vars skrov har en största längd av minst tolv meter och en största bredd av minst fyra meter. Övriga fartyg är båtar ( 1 kap. 6 § LSE ). Fullständig befrielse från energiskatt, koldioxidskatt och svavelskatt medges för alla bränslen, utom
/ Vägledning / 2020 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Skattebefriade användningsändamål / Andra användningsändamål
definieras som stödordningar i 1 kap. 11 a § LSE . I LSE finns tolv olika stödordningar för energi- och koldioxidskatt på bränsle. Att en skattebefrielse utgör en stödordning innebär att skattebefrielsen omfattas av EU:s särskilda regler om statligt stöd
/ Vägledning / 2017 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Skattebefriade användningsändamål / Andra användningsändamål
om stödmottagare När statligt stöd överstiger en viss nivå måste vissa uppgifter om stödmottagaren offentliggöras på Europeiska kommissionens webbplats. För att kunna uppfylla EU-rättens krav på offentliggörande och information krävs att Skatteverket får tillgång
/ Vägledning / 2016 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Skattebefriade användningsändamål / Andra användningsändamål
de informationskrav, som följer av GBER, FIBER och EEAG . Dessa krav förutsätter att stödgivande medlemsstat har tillgång till vissa uppgifter om stödmottagarna. När stödet är på viss nivå måste uppgifter om stödmottagaren offentliggöras på Europeiska kommissionens
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Spellag (2018:1138)
utfärda fullmakt för representanten att i alla frågor som rör verksamheten enligt licensen företräda licenshavaren inför svenska myndigheter, handla på licenshavarens vägnar samt ta emot stämning för licenshavaren och själv eller genom någon annan tala
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Spellag (2018:1138)
som är bosatt i Sverige. Representanten ska uppfylla de krav som anges i 1 och 2 §§. 5 § Licenshavaren ska utfärda fullmakt för representanten att i alla frågor som rör verksamheten enligt licensen företräda licenshavaren inför svenska myndigheter, handla
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Spellag (2018:1138)
som är bosatt i Sverige. Representanten ska uppfylla de krav som anges i 1 och 2 §§. 5 § Licenshavaren ska utfärda fullmakt för representanten att i alla frågor som rör verksamheten enligt licensen företräda licenshavaren inför svenska myndigheter, handla
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Spellag (2018:1138)
som är bosatt i Sverige. Representanten ska uppfylla de krav som anges i 1 och 2 §§. 5 § Licenshavaren ska utfärda fullmakt för representanten att i alla frågor som rör verksamheten enligt licensen företräda licenshavaren inför svenska myndigheter, handla