Sökresultat: "%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%boka%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%dea31%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD fyra norrbottens olja måste" | Alla | 201 träffar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
tillämpas, som till exempel egenskaperna hos den infrastruktur som sådana väg avgifter och vägtullar kan tillämpas på, maximinivåer för vissa avgiftssatser och andra allmänna villkor som måste gälla. De viktade genomsnittliga vägtullarna bör vara relaterade
Saknas: boka dea31 norrbottens olja
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
tillämpas, som till exempel egenskaperna hos den infrastruktur som sådana väg avgifter och vägtullar kan tillämpas på, maximinivåer för vissa avgiftssatser och andra allmänna villkor som måste gälla. De viktade genomsnittliga vägtullarna bör vara relaterade
Saknas: boka dea31 norrbottens olja
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
av dessa kostnader. 3. Avgift för externa kostnader som avser trafikrelaterade luftförore ningar ska inte tillämpas på fordon som uppfyller de strängaste euro- utsläppskraven förrän fyra år efter tillämpningsdagen för de bestämmel ser där dessa krav infördes. 4
Saknas: boka dea31 norrbottens olja
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
av dessa kostnader. 3. Avgift för externa kostnader som avser trafikrelaterade luftförore ningar ska inte tillämpas på fordon som uppfyller de strängaste euro- utsläppskraven förrän fyra år efter tillämpningsdagen för de bestämmel ser där dessa krav infördes. 4
Saknas: boka dea31 norrbottens olja
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
- utsläppskraven förrän fyra år efter tillämpningsdagen för de bestämmel ser där dessa krav infördes. 4. Avgiften för externa kostnader ska fastställas av den berörda med lemsstaten. Om en medlemsstat utser en myndighet för detta syfte, ska myndigheten
Saknas: boka dea31 norrbottens olja
/ Vägledning / 2017 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Sanktioner vid otillåten användning av märkta oljeprodukter
b LSE ( 10 kap. 4 § LSE ). Det bör i de flesta fall röra sig om skillnaden i energiskatt mellan de belopp som anges i 2 kap. 1 § första stycket 3 b (högbeskattad olja) och 3 a (lågbeskattad olja) LSE, men det torde även kunna förekomma
Saknas: BD BF EF boka dea31 norrbottens
/ Vägledning / 2023 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Skattebefriade användningsändamål / Skepp och båtar
av minst tolv meter och en största bredd av minst fyra meter. Med båtar menas andra fartyg ( 1 kap. 6 § LSE ). Observera att definitionen av skepp och båtar i LSE inte längre överensstämmer med definitionen av skepp och båtar i sjölagen (1994:1009
Saknas: BD BF EF boka dea31 norrbottens
/ Vägledning / 2024 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Skattebefriade användningsändamål / Skepp och båtar
av minst tolv meter och en största bredd av minst fyra meter. Med båtar menas andra fartyg ( 1 kap. 6 § LSE ). Observera att definitionen av skepp och båtar i LSE inte längre överensstämmer med definitionen av skepp och båtar i sjölagen (1994:1009
Saknas: 20 BD BF EF boka dea31 norrbottens
/ Vägledning / 2021 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Skattebefriade användningsändamål / Skepp och båtar
av minst tolv meter och en största bredd av minst fyra meter. Övriga fartyg är båtar ( 1 kap. 6 § LSE ). Observera att definitionen av skepp och båtar i LSE inte längre överensstämmer med definitionen av skepp och båtar i sjölagen (1994:1009). Anledningen
Saknas: 20 BD BF EF boka dea31 norrbottens
/ Vägledning / 2023 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Skattebefriade användningsändamål / Skepp och båtar
har ersatts med ”märkt olja” respektive ”omärkt olja”. Vad menas med skepp och båtar? Med skepp menas i LSE fartyg vars skrov har en största längd av minst tolv meter och en största bredd av minst fyra meter. Med båtar menas andra fartyg ( 1 kap. 6 § LSE
Saknas: 20 BD BF EF boka dea31 norrbottens