Filtrera på område
Sökresultat: "������������������������:333��� norrbottens" | 2021 | 167 träffar
/ Regler och ställningstaganden / Skatteavtal
- och Caicosöarna Lag (2010:333) om avtal mellan Sverige och Turks- och Caicosöarna om utbyte av upplysningar i skatteärenden . Lagen trädde i kraft 2011-05-01 (2011:1342). Tyskland Lag (1992:1193) om dubbelbeskattningsavtal mellan Sverige och Tyskland. Skatteavtal
Saknas: norrbottens
/ Vägledning / 2021 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Särskilt om vissa skattesubjekt / Vissa andra juridiska personer enligt 7 kap. 15–20 §§ IL / Producentorganisationer enligt 7 kap. 20 § IL
, Norrbottens Kustfiskares Producentorganisation. Skattskyldighetens omfattning Befrielsen från skattskyldighet gäller endast den del av producentorganisationens verksamhet som avser marknadsreglering. Till den del organisationen även bedriver annan verksamhet
Saknas: 333
/ Vägledning / 2021 / Förvaltningsrätt & förfarande / Handläggning av ärenden / Rätten att lämna muntliga uppgifter
. Så kan vara fallet om en myndighet uppträder i sin egenskap av t.ex. fastighetsägare eller arbetsgivare (se prop. 2016/17:180 s. 261 och 333 ). I sådant fall gäller rätten att lämna muntliga uppgifter även för myndigheten.
Saknas: norrbottens
/ Vägledning / 2021 / Inkomstskatt / Undvika internationell dubbelbeskattning / Avräkning av utländsk skatt / Sätta ned statlig och kommunal inkomstskatt / Spärrbeloppet / Svensk skatt
Statlig inkomstskatt på förvärvsinkomst: (20 000 / 180 000) x 140 000 + 15 556 Statlig inkomstskatt på kapital: (27 000 / 180 000) x 140 000 + 21 000 Kommunal fastighetsavgift: (3 000 / 180 000) x 140 000 + 2 333 Återstår = 140 000 Skatt som ska fördelas
Saknas: norrbottens
/ Vägledning / 2021 / Andra ämnesområden / Statligt stöd / Offentliggörande och rapportering av statligt stöd
län Norrbottens län Inom vilken sektor verksamheten bedrivs (Nace/SNI-kod) Ett företag som tar emot statligt stöd ska ange inom vilken sektor verksamheten som omfattas av stödet bedrivs. Nace-koden är en statistisk kod som beskriver företagets
Saknas: 333
/ Vägledning / 2021 / Skattetillägg & andra sanktionsavgifter / Skattetillägg / Befrielse från skattetillägg / Omständigheter utanför deklarationen / Ålder
). Personen ansågs ha varit ekonomiskt aktiv eftersom han de två närmast föregående åren redovisade omsättning av aktier med 130 333 kr respektive 80 992 kr (RÅ 2001 not. 11). Rättsfall: försäljning av bostadsrätt Enbart försäljning av en bostadsrätt
Saknas: norrbottens
/ Vägledning / 2021 / Inkomstskatt / Undvika internationell dubbelbeskattning / Avräkning av utländsk skatt / Sätta ned statlig och kommunal inkomstskatt / Spärrbeloppet / Utländsk inkomst och sammanlagd inkomst
(10 000 / 30 000). 1/3 av avdragsbegränsningen på 11 000 kr, d.v.s. 3 667 kr, ska därför minska de utländska utgifterna. De utländska utgifterna blir då 6 333 kr (10 000 - 3 667) och den utländska nettoinkomsten i spärrbeloppsberäkningen 193 667 kr (200
Saknas: norrbottens
/ Vägledning / 2021 / Andra ämnesområden / Stiftelser, ideella föreningar och registrerade trossamfund – civilrätt / Stiftelser / Stiftelser enligt stiftelselagen / Förvalta stiftelse
i Dalarnas, Norrbottens, Skåne, Stockholms, Västernorrlands, Västra Götalands samt Östergötlands län är tillsynsmyndigheter. Vilken länsstyrelse som är tillsynsmyndighet för en stiftelse avgörs av var stiftelsens styrelse eller förvaltare har sitt säte. ( 9
Saknas: 333
/ Vägledning / 2021 / Mervärdesskatt / Mervärdesskatt t.o.m. 30 juni 2023 / Avdrag och återbetalning för ingående skatt / Avdrag för ingående skatt / Generell avdragsrätt / Bidragsfinansierade verksamheter
som inte är ersättning för omsättning enligt ML, exempelvis EU-bidrag, och mot dem svarande aktiviteter faller utanför tillämpningsområdet för mervärdesskatt och saknar primärt samband med systemet för avdragsrätt jfr bl.a. EU-domarna 89/81 Hong Kong Trade , C-333/91
Saknas: norrbottens
/ Vägledning / 2021 / Punktskatter & trafikskatter / Kemikalieskatt på viss elektronik / Så beräknas skatten
exempelvis tillbehör och reservdelar tillsammans med själva varan. I förarbetena anges följande angående hur man i så fall ska veta på vilken vikt skatten ska beräknas ( prop. 2016/17:1 s. 333 ): ”Vad som ska anses utgöra en (1) vara får i varje enskilt fall
Saknas: norrbottens