Filtrera på område
Sökresultat: "������������������KA���:131������������������������,������������,������24������,������������������,������������������ godkännas nvi" | Alla | 253 träffar
/ Vägledning / 2023 / Fastighetstaxering / Förberedelsearbetet inför taxeringen / Grundläggande värderingsmetoder / Tabeller för beräkning av riktvärden
) och har vid den allmänna fastighetstaxeringen 2019 beräknats med utgångspunkt i de nedan angivna livslängderna. Typ av värmekraftverk Tabell Livslängd Kraftvärme Nö-tabell 25 år Vindkraft Nvi-tabell 20 år Kärnkraft KN-tabell 55 år Mer specifik information
Saknas: KA godkännas
/ Vägledning / 2024 / Fastighetstaxering / Förberedelsearbetet inför taxeringen / Grundläggande värderingsmetoder / Tabeller för beräkning av riktvärden
) och har vid den allmänna fastighetstaxeringen 2019 beräknats med utgångspunkt i de nedan angivna livslängderna. Typ av värmekraftverk Tabell Livslängd Kraftvärme Nö-tabell 25 år Vindkraft Nvi-tabell 20 år Kärnkraft KN-tabell 55 år Mer specifik information
Saknas: KA godkännas
/ Vägledning / 2023 / Fastighetstaxering / Förberedelsearbetet inför taxeringen / Grundläggande värderingsmetoder / Tabeller för beräkning av riktvärden
) och har vid den allmänna fastighetstaxeringen 2019 beräknats med utgångspunkt i de nedan angivna livslängderna. Typ av värmekraftverk Tabell Livslängd Kraftvärme Nö-tabell 25 år Vindkraft Nvi-tabell 20 år Kärnkraft KN-tabell 55 år Mer specifik information
Saknas: KA godkännas
/ Vägledning / 2015 / Skattebetalning & borgenärsarbete / Skuldsanering och nedsättning av fordran / Skuldsanering / Att överklaga eller ompröva en skuldsanering
för Skatteverket som borgenär, dnr 131 378471-12/111 . Skatteverket kan begära omprövning av en skuldsanering Varje borgenär kan ansöka om omprövning av en beslutad skuldsanering under förutsättning att borgenärens fordran ingår i skuldsaneringen. En borgenär
Saknas: KA nvi
/ Vägledning / 2024 / Förvaltningsrätt & förfarande / Omprövning, rättelse och ändring / Omprövningsbestämmelser inom olika ämnesområden / Skatteförfarandelagen (SFL) / Grundläggande bestämmelser
om tilläggsskatt i tid får Skatteverket i stället fatta beslut på det sätt och inom den tid som gäller för omprövning ( 66 kap. 2 § andra stycket SFL och prop. 2023/24:32 s. 446 f ). Att Skatteverket inte fattar beslut om tilläggsskatt i tid kan bero
Saknas: KA nvi
/ Vägledning / 2021 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Särskilt om vissa skattesubjekt / Stiftelser / Inskränkt skattskyldighet / Villkor för skattebefrielse / Ändamålskravet / Ändamålskravet består av tre delar
. Att en mottagare av stöd inte behöver finnas i Sverige har Högsta förvaltningsdomstolen slagit fast ( RÅ 2004 ref. 131 ). Vem är behövande? I social hjälpverksamhet innefattas behövande även i annat avseende än ekonomiskt. Det är viktigt att det i grunden finns
Saknas: KA nvi
/ Vägledning / 2022 / Inkomstskatt / Näringsverksamhet / Särskilt om vissa skattesubjekt / Stiftelser / Inskränkt skattskyldighet / Villkor för skattebefrielse / Ändamålskravet / Ändamålskravet består av tre delar
, för sjukvård, för mödravård, rent vatten och andra hälsoprogram. Att en mottagare av stöd inte behöver finnas i Sverige har Högsta förvaltningsdomstolen slagit fast ( RÅ 2004 ref. 131 ). Vem är behövande? I social hjälpverksamhet innefattas behövande även
Saknas: KA nvi
/ Vägledning / 2024 / Andra ämnesområden / Rot- och rutarbete / Villkor för rot- och rutavdrag
. Med anledning av de nya bestämmelserna om elektronisk betalning gäller inte längre ställningstagandet Skattereduktion för husarbete - betalning med presentkort (Dnr: 131 685764-12/111) . Vem har haft utgiften för rot- eller rutarbetet
Saknas: KA nvi
/ Vägledning / 2015 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 24 Non-Discrimination
tyngande …” i artikel 24 punkt 1 innefattar en ytterligare fingranulering. Den innebär att när en avtalsslutande stat beskattar egna medborgare och utlänningar under samma förhållanden, måste detta ske i samma form. Det gäller då såväl underlaget
Saknas: KA nvi
/ Vägledning / 2017 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 24 Non-Discrimination
tyngande …” i artikel 24 punkt 1 innefattar en ytterligare fingranulering. Den innebär att när en avtalsslutande stat beskattar egna medborgare och utlänningar under samma förhållanden, måste detta ske i samma form. Det gäller då såväl underlaget
Saknas: KA nvi