Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar ska tre" | EU-författningar | 2022 | 8 träffar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Rådets förordning 1141/2014 om stadgar för och finansiering av europeiska politiska partier och europeiska politiska stiftelser
av de tre institutionernas generalsekreterare efter en öppen ansökningsomgång. Myndighetens direktör ska väljas ut på grundval av sina personliga och yrkesmässiga kvalifikationer. Han eller hon får inte vara ledamot av Europaparlamentet, inneha ett politiskt
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 2009/138/EG av den 25 november 2009 om upptagande och utövande av försäkrings- och återförsäkringsverksamhet (Solvens II)
och från specialföretag med mer än 10 %. 2. Om något av de belopp som anges i punkt 1 överskrids under tre på varandra följande år, ska detta direktiv tillämpas från och med det fjärde året. ▼B 02009L0138 — SV — 12.01.2017 — 007.001 — 9 3. Genom undantag från punkt 1 ska
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / EUROPAPARLAMENTETS OCH RÅDETS DIREKTIV (EU) 2016/2341 av den 14 december 2016 om verksamhet i och tillsyn över tjänstepensionsinstitut
medlemsstaterna ha det fulla ansvaret för tjänstepensionssystemens uppbyggnad, liksom för beslut om vilken roll var och en av de tre pelarna i pensionssystemet ska spela i enskilda medlemsstater. När det gäller den andra pelaren bör de också ha det fulla ansvaret
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / EUROPAPARLAMENTETS OCH RÅDETS DIREKTIV (EU) 2017/1132 av den 14 juni 2017 om vissa aspekter av bolagsrätt (kodifiering)
i medlemsstaternas näringsliv och deras verksamhet ofta sträcker sig utöver de nationella gränserna. (3) För att aktieägarna och borgenärerna i ett publikt aktiebolag ska kunna garanteras ett minimum av likvärdigt skydd är det särskilt viktigt att samordna
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / RÅDETS DIREKTIV (EU) 2018/822 av den 25 maj 2018 om ändring av direktiv 2011/16/EU vad gäller obligatoriskt automatiskt utbyte av upplysningar i fråga om beskattning som rör rapporteringspliktiga gränsöverskridande arrangemang
än att definiera begreppet aggressiv skatteplanering. Dessa indikationer ska betecknas kännetecken. (10) Eftersom det primära målet med detta direktiv beträffande rapporteringen av potentiellt aggressiva skatteplaner ingsarrangemang bör vara att säkerställa en väl
Saknas: svar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / RÅDETS DIREKTIV (EU) 2017/952 av den 29 maj 2017 om ändring av direktiv (EU) 2016/1164 vad gäller hybrida missmatchningar med tredjeländer
flexibla, lösningar på unionsnivå, som är förenliga med OECD:s Beps-slutsatser. (3) Som svar på behovet av en rättvisare beskattning och i synnerhet på uppföljningen av OECD:s Beps-slutsatser, lade kommissionen fram sitt paket mot skatteflykt den 28 januari
Saknas: tre
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Rådets förordning (EG) nr 2157/2001 av den 8 oktober 2001 om stadga för europabolag
denna förordning inte tillämpningen av medlemsstaternas lagstiftningar och åsidosätter inte(21) Direktiv 2001/86/EG syftar till att tillförsäkra arbetsta- de val som kan göras när det gäller andra gemenskapstex-garna rätt till inflytande beträffande frågor
Saknas: ska
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Rådets förordning (EG) nr 1435/2003 av den 22 juli 2003 om stadga för europeiska kooperativa föreningar (SCE-föreningar)
) beträffande frågor som inte regleras i denna förordning eller – om en fråga endast delvis regleras i den – beträffande de aspekter som inte omfattas av denna förordning, av i) den lagstiftning som har antagits av medlemsstaterna för att genomföra
Saknas: ska