Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar ska västmanlands ärenden" | Alla | 53 träffar
/ Vägledning / 2015 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 3 General definitions
finansministern eller det befullmäktigade ombud eller den myndighet åt vilken uppdras att vara behörig myndighet vid tillämpningen av avtalet. Skatteverket ska pröva sådana ärenden om inkomst-, fastighets- eller förmögenhetsskatt som enligt skatteavtal eller annat
Saknas: svar västmanlands
/ Vägledning / 2014 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 3 General definitions
vid tillämpningen av avtalet. Skatteverket ska pröva sådana ärenden om inkomst-, fastighets- eller förmögenhetsskatt som enligt skatteavtal eller annat avtal som Sverige har ingått med en annan stat ska handläggas av behörig myndighet, om ärendet avser ändring
Saknas: svar västmanlands
/ Vägledning / 2016 / Inkomstskatt / Skatteavtal / Det nordiska skatteavtalet / Artikel 3 Allmänna definitioner
. Uttrycket ”nyttjanderätt till fast egendom” omfattar bostadsrätter som alltså utgör fast egendom vid tillämpning av avtalet ( RÅ 1995 ref. 91 ). För det andra saknar punkt 1 f) modellavtalets formulering att skepp, båtar och luftfartyg inte ska betraktas
Saknas: svar västmanlands
/ Vägledning / 2023 / Inkomstskatt / Skatteavtal / Det nordiska skatteavtalet / Artikel 3 Allmänna definitioner
. För det andra saknar punkt 1 f modellavtalets formulering (i artikel 6 punkt 2) att skepp, båtar och luftfartyg inte ska betraktas som fast egendom. Detta innebär att det är intern rätt i den avtalsslutande stat där sådan egendom är belägen som avgör
Saknas: svar västmanlands
/ Vägledning / 2024 / Inkomstskatt / Skatteavtal / Det nordiska skatteavtalet / Artikel 3 Allmänna definitioner
. För det andra saknar punkt 1 f modellavtalets formulering (i artikel 6 punkt 2) att skepp, båtar och luftfartyg inte ska betraktas som fast egendom. Detta innebär att det är intern rätt i den avtalsslutande stat där sådan egendom är belägen som avgör
Saknas: svar västmanlands
/ Vägledning / 2018 / Inkomstskatt / Skatteavtal / Det nordiska skatteavtalet / Artikel 3 Allmänna definitioner
. För det andra saknar punkt 1 f modellavtalets formulering att skepp, båtar och luftfartyg inte ska betraktas som fast egendom. Detta innebär att det är intern rätt i den avtalsslutande stat där egendomen är belägen som avgör om den utgör fast eller lös egendom
Saknas: svar västmanlands
/ Vägledning / 2019 / Inkomstskatt / Skatteavtal / Det nordiska skatteavtalet / Artikel 3 Allmänna definitioner
. För det andra saknar punkt 1 f modellavtalets formulering att skepp, båtar och luftfartyg inte ska betraktas som fast egendom. Detta innebär att det är intern rätt i den avtalsslutande stat där egendomen är belägen som avgör om den utgör fast eller lös egendom
Saknas: svar västmanlands
/ Vägledning / 2020 / Inkomstskatt / Skatteavtal / Det nordiska skatteavtalet / Artikel 3 Allmänna definitioner
. För det andra saknar punkt 1 f modellavtalets formulering (i artikel 6 punkt 2) att skepp, båtar och luftfartyg inte ska betraktas som fast egendom. Detta innebär att det är intern rätt i den avtalsslutande stat där sådan egendom är belägen som avgör
Saknas: svar västmanlands
/ Vägledning / 2022 / Inkomstskatt / Skatteavtal / Det nordiska skatteavtalet / Artikel 3 Allmänna definitioner
. För det andra saknar punkt 1 f modellavtalets formulering (i artikel 6 punkt 2) att skepp, båtar och luftfartyg inte ska betraktas som fast egendom. Detta innebär att det är intern rätt i den avtalsslutande stat där sådan egendom är belägen som avgör
Saknas: svar västmanlands
/ Vägledning / 2014 / Inkomstskatt / Skatteavtal / Det nordiska skatteavtalet / Artikel 3 Allmänna definitioner
) modellavtalets formulering att skepp, båtar och luftfartyg inte ska betraktas som fast egendom. Detta innebär att det är intern rätt i den avtalsslutande stat där egendomen är belägen som avgör om den utgör fast eller lös egendom vid tillämpningen av det nordiska
Saknas: svar västmanlands