Filtrera på område
Sökresultat: "Resor tjänsteresor" | Alla | 39 träffar
/ Vägledning / 2022 / Inkomstskatt / Skatteavtal / Det nordiska skatteavtalet / Öresundsavtalet (2003 års avtal mellan Sverige och Danmark)
följande arbete anses vara utfört i den stat där arbetet normalt utförs (den normala arbetsstaten) även om arbetet faktiskt utförts i hemviststaten eller i en tredje stat: arbete i bostaden i hemviststaten tjänsteresor eller annat arbete av tillfällig natur
/ Vägledning / 2023 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
hemviststat ( HFD 2012 ref. 18 ). Målet gällde om även det arbete som en anställd utförde under tjänsteresor utanför arbetslandet Finland skulle anses utfört i Finland vid tillämpningen av artikel 15 punkt 1 i det nordiska skatteavtalet. Domstolen konstaterade
/ Vägledning / 2024 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
som en anställd utförde under tjänsteresor utanför arbetslandet Finland skulle anses vara utfört i Finland vid tillämpningen av artikel 15 punkt 1 i det nordiska skatteavtalet. Domstolen konstaterade att artikel 15 punkt 1 är utformad i överensstämmelse
/ Vägledning / 2022 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
innebär att det krävs fysisk närvaro för att arbete ska anses vara utfört i en annan avtalsslutande stat än personens hemviststat ( HFD 2012 ref. 18 ). Målet gällde om även det arbete som en anställd utförde under tjänsteresor utanför arbetslandet Finland
/ Vägledning / 2023 / Inkomstskatt / Skatteavtal / Det nordiska skatteavtalet / Öresundsavtalet (2003 års avtal mellan Sverige och Danmark)
i bostaden i hemviststaten tjänsteresor eller annat arbete av tillfällig natur (som t.ex. kurser, konferenser, mässor och liknande) i hemviststaten eller tredje stat Ovanstående gäller dock bara om arbetet i den normala arbetsstaten uppgår till minst hälften
/ Vägledning / 2024 / Inkomstskatt / Skatteavtal / Det nordiska skatteavtalet / Öresundsavtalet (2003 års avtal mellan Sverige och Danmark)
i Öresundsavtalet ska följande arbete anses vara utfört i den stat där arbetet normalt utförs (den normala arbetsstaten) även om arbetet faktiskt har utförts i hemviststaten eller i en tredje stat: arbete i bostaden i hemviststaten tjänsteresor eller annat arbete
/ Vägledning / 2014 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
av arbetet vid arbetsgivarens huvudkontor där. Frågan var om även det arbete han utförde under tjänsteresor utanför Finland (88–118 dagar per år) skulle anses utfört i Finland vid tillämpningen av artikel 15 punkt 1 i det nordiska skatteavtalet. Domstolen
/ Vägledning / 2020 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
anses vara utfört i en annan avtalsslutande stat än personens hemviststat ( HFD 2012 ref. 18 ). Målet gällde om även det arbete som en anställd utförde under tjänsteresor utanför arbetslandet Finland skulle anses utfört i Finland vid tillämpningen
/ Vägledning / 2021 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
innebär att det krävs fysisk närvaro för att arbete ska anses vara utfört i en annan avtalsslutande stat än personens hemviststat ( HFD 2012 ref. 18 ). Målet gällde om även det arbete som en anställd utförde under tjänsteresor utanför arbetslandet Finland
/ Vägledning / 2015 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 15 Income from employment
av arbetet vid arbetsgivarens huvudkontor där. Frågan var om även det arbete han utförde under tjänsteresor utanför Finland (88–118 dagar per år) skulle anses utfört i Finland vid tillämpningen av artikel 15 punkt 1 i det nordiska skatteavtalet. Domstolen