Filtrera på område
Sökresultat: "frågor och svar tre" | Fastighetstaxering | Allmänna råd | 2018 | 7 träffar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om grunderna för taxeringen och värdesättningen vid 2007- 2012 års fastighetstaxeringar av industrienheter utom täktmark
Omfattningen av till- eller ombyggnad bör hänföras till en av nedanstående tre grupper med hänsyn till till- eller ombyggnadskostnadens storlek i förhållande till nybyggnadskostnaden för en industribyggnad vid tiden för till- eller ombyggnaden. Grupp 1
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av industrienheter utom täktmark vid 2019 års allmänna fastighetstaxering
av till- eller ombyggnad bör hänföras till en av nedanstående tre grupper där till- och ombyggnadskostnadens storlek relateras till nybyggnadskostnaden vid tiden för till- eller ombyggnaden. Grupp 1: Till- och ombyggnadskostnaden överstiger 70 procent
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av elproduktionsenheter vid 2019 års allmänna fastighetstaxering
tre procent, dock minst 25 000 kr. Av 1 kap. 5 § andra stycket fastighetstaxeringsförordningen (1993:1199) framgår att om det föreligger för taxeringsenhet sådant påtagligt säreget förhållande som anges i 7 kap. 5 § fastighetstaxerings- lagen ska
Saknas: frågor
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser samt grunderna för taxeringen och värdesättningen av småhusenheter vid 2015 och senare års fastighetstaxeringar
en värderingsenhet. Undantagsregel 2 – Flera närbelägna småhus på tomtmark som inte kan uppdelas i självständiga fastigheter. Tomtmark, som upptas av flera nära varandra belägna fri- liggande småhus – dock högst tre – och som inte är eller kan bilda flera
Saknas: svar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser samt grunderna för taxeringen och värdesättningen av småhusenheter vid 2018 års och senare års fastighetstaxeringar
småhus – dock högst tre – och som inte är eller kan bilda flera självständiga fastigheter, bör utgöra en värderings- enhet. Kan tomtmarken uppdelas i flera självständiga fastigheter, bör dock indelningen i värderingsenheter följa den tänkbara uppdelningen
Saknas: svar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av hyreshus- och ägarlägenhetsenheter vid 2016 års förenklade fastighetstaxering
Omfattningen av till- eller ombyggnad bör hänföras till en av nedanstående tre grupper beroende på till- eller ombygg- nadskostnadens storlek i förhållande till nybyggnadskostnaden för ett hyreshus vid tiden för till- eller ombyggnaden. Grupp 1
Saknas: svar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av lantbruksenheter vid 2017 års allmänna fastighetstaxering
utgöra en värderingsenhet. Flera närbelägna småhus på mark som inte kan uppdelas i självständiga fastigheter Tomtmark, som upptas av flera nära varandra belägna fri- liggande småhus – dock högst tre – och som inte är eller kan bilda flera självständiga
Saknas: svar