Filtrera på område
Filtrera på kategori
Sökresultat: "%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%dea33%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD måste västerbottens två" | 2016 | 10 träffar
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
är inte avsedd att generera extra vägtullintäkter. Alla oavsiktliga intäktsökningar ska uppvägas av förändringar av differentieringens struktur som måste ge nomföras inom två år efter utgången av det räkenskapsår under vilket de extra intäkterna genereras
Saknas: dea33 västerbottens
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 1999/62/EG av den 17 juni 1999 om avgifter på tunga godsfordon för användningen av vissa infrastrukturer
struktur som måste ge nomföras inom två år efter utgången av det räkenskapsår under vilket de extra intäkterna genereras. Artikel 7h 1. Minst sex månader före införandet av ett nytt system för uttag av infrastrukturavgifter ska medlemsstaterna skicka
Saknas: dea33 västerbottens
/ Vägledning / 2016 / Andra ämnesområden / Statligt stöd / Offentliggörande och rapportering av statligt stöd
beloppsnivå. Statistikuppgifter om stödmottagarna måste inhämtas. Utvärdering, övervakning och rapportering I EEAG, GBER respektive FIBER redogör EU-kommissionen, även för den utvärdering, övervakning och rapportering som sker i fråga om godkända stöd samt
Saknas: BD BF EF dea33
/ Vägledning / 2016 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / El / Så beräknas skatten
. Ett företag eller arbetsställe kan ha flera aktiviteter och därmed flera SNI-koder. En branschkod enligt SNI består av fem siffror, av vilka de fyra första måste överensstämma med NACE. Den femte siffran i SNI används för att kunna göra egna nationella
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Drivmedelslag (2011:319)
, Västerbottens och Norrbottens län samt tiden från och med den 1 maj till och med den 15 september i övriga Sverige, och vinter: tiden från och med den 16 oktober till och med den 31 mars i Gävleborgs, Västernorrlands, Jämtlands, Västerbottens och Norrbottens län
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Vallag (2005:837)
också om det första partiets ansökan ännu inte lett till registrering, när det andra partiet lämnar in sin ansökan. 7 § En registrerad partibeteckning skall avregistreras om partiet 1. begär det, eller 2. inte har anmält kandidater för två ordinarie val
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Utsökningsförordning (1981:981)
inte, om underrättelsen skulle medföra att förhöret måste uppskjutas eller om annan särskild anledning föreligger. Vad som sägs i första stycket gäller beträffande sökanden och svaranden, när förhör skall hållas med tredje man. Underrättelse enligt denna paragraf skall
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Lag (1994:1776) om skatt på energi
- och koldioxidskattebeloppen multiplicerade med jämförelsetalet enligt tredje stycket med ett årligt tillägg av två procentenheter, med avdrag för det omräknade koldioxidskattebeloppet enligt a. Med jämförelsetal avses det värde, uttryckt i procent, som anger förhållandet
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av lantbruksenheter vid 2017 års allmänna fastighetstaxering
av större omfattning får åkermarken dock delas upp i två eller flera värderings- enheter, om det väsentligt underlättar värderingen. 3 SKV A 2016:15 Allmänna råd: För att åkermarken ska anses vara av större omfattning bör åkermarkens totala areal
Saknas: BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av lantbruksenheter vid 2014 års förenklade fastighetstaxering
och skogligt impediment inom en taxeringsenhet ska utgöra en värderingsenhet. Är arealen åkermark inom en taxeringsenhet av större omfattning får åkermarken delas upp i två eller flera värderingsenheter, om det väsentligt underlättar värde- ringen. 3 Allmänna
Saknas: BF EF dea33