Filtrera på område
Sökresultat: "dödsbo två" | Alla | 32 träffar
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Vägtrafikskattelag (2006:227)
som vilar på dess fasta axel eller fasta axlar, dock högst den bruttovikt som fordonet får föras med på vägar som tillhör bärighetsklass 1. Om en tung buss, tung lastbil, tung terrängvagn eller släpvagn kan förses med två eller flera olika karosserier
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Vägtrafikskattelag (2006:227)
som vilar på dess fasta axel eller fasta axlar, dock högst den bruttovikt som fordonet får föras med på vägar som tillhör bärighetsklass 1. Om en tung buss, tung lastbil, tung terrängvagn eller släpvagn kan förses med två eller flera olika karosserier
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Vägtrafikskattelag (2006:227)
som vilar på dess fasta axel eller fasta axlar, dock högst den bruttovikt som fordonet får föras med på vägar som tillhör bärighetsklass 1. Om en tung buss, tung lastbil, tung terrängvagn eller släpvagn kan förses med två eller flera olika karosserier
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Vägtrafikskattelag (2006:227)
som vilar på dess fasta axel eller fasta axlar, dock högst den bruttovikt som fordonet får föras med på vägar som tillhör bärighetsklass 1. Om en tung buss, tung lastbil, tung terrängvagn eller släpvagn kan förses med två eller flera olika karosserier
/ Vägledning / 2019 / Punktskatter & trafikskatter / Fordonsskatt / Så beräknas skatten / Gemensamma bestämmelser om skatteberäkning
av en verkställd utredning, ska den beräknas efter skälig grund ( 4 kap. 10 § VSL ). Beräkning av fordonskatten på skälig grund görs genom att uppgiften om koldioxidutsläpp fastställs med hjälp av två olika beräkningsmodeller beroende på fordonsslag (personbil
Saknas: dödsbo
/ Vägledning / 2020 / Punktskatter & trafikskatter / Fordonsskatt / Så beräknas skatten / Gemensamma bestämmelser om skatteberäkning
av en verkställd utredning, ska den beräknas efter skälig grund ( 4 kap. 10 § VSL ). Beräkning av fordonskatten på skälig grund görs genom att uppgiften om koldioxidutsläpp fastställs med hjälp av två olika beräkningsmodeller beroende på fordonsslag (personbil
Saknas: dödsbo
/ Vägledning / 2021 / Punktskatter & trafikskatter / Fordonsskatt / Så beräknas skatten / Gemensamma bestämmelser om skatteberäkning
). Beräkning av fordonskatten på skälig grund görs genom att uppgiften om koldioxidutsläpp fastställs med hjälp av två olika beräkningsmodeller beroende på fordonsslag (personbil klass I samt personbil klass II, lätta lastbilar och lätta bussar
Saknas: dödsbo
/ Vägledning / 2018 / Punktskatter & trafikskatter / Fordonsskatt / Så beräknas skatten / Koldioxidbaserade skattesystemet (före den 1 juli 2018)
. Detta görs genom att uppgiften om koldioxidutsläpp beräknas med hjälp av två olika beräkningsmodeller beroende på fordonsslag (personbil klass I samt personbil klass II, lätta lastbilar och lätta bussar). När koldioxidutsläppet har beräknats enligt
Saknas: dödsbo
/ Vägledning / 2016 / Punktskatter & trafikskatter / Fordonsskatt / Så beräknas skatten
av en verkställd utredning, ska den beräknas efter skälig grund. Detta görs genom att uppgiften om koldioxidutsläpp beräknas med hjälp av två olika beräkningsmodeller beroende på fordonsslag (personbil klass I samt personbil klass II, lätta lastbilar och lätta
Saknas: dödsbo
/ Vägledning / 2017 / Punktskatter & trafikskatter / Fordonsskatt / Så beräknas skatten
och då kan fordonsskatten inte bestämmas tillförlitligt med ledning av uppgifterna i vägtrafikregistret. Fordonsskatten ska då beräknas efter skälig grund. Detta görs genom att uppgiften om koldioxidutsläpp beräknas med hjälp av två olika beräkningsmodeller beroende
Saknas: dödsbo