Sökresultat: "%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD:pc90%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%bb24%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD jämtlands norrbottens" | Allmänna råd | Alla | 9 träffar
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om grunderna för taxeringen och för värdesättningen vid 2008 års särskilda fastighetstaxering
: Samtliga län utom Blekinge, Kalmar, Kronobergs, Jämtlands, Skåne och Västernorrlands län: 0,98. Blekinge, Kalmar, Kronobergs och Skåne län: 0,97. Jämtlands och Västernorrlands län: 0,96. Hyra för lokaler: Gotlands, Hallands, Jönköpings, Norrbottens
Saknas: 20 BD BF EF bb24 pc90
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om grunderna för taxeringen och för värdesättningen vid 2009 års särskilda fastighetstaxering
, Jönköpings, Stockholms, Uppsala, Västmanlands och Västra Götalands län: 0,96 Blekinge, Dalarnas, Gävleborgs, Hallands, Kalmar, Krono- bergs, Norrbottens, Skåne, Södermanlands, Värmlands, Väster- bottens, Örebro och Östergötlands län: 0,95. Jämtlands
Saknas: 20 BD BF EF bb24 pc90
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av lantbruksenheter vid 2017 års allmänna fastighetstaxering
den beräknas föranleda en ökning eller minskning av kostna- derna för produktionen om minst 20 procent. För mark med energiskog bör beskaffenhetsklassen vara 5. 2.2 Värdefaktorn dränering Av 13 kap. 3 § fastighetstaxeringslagen framgår bl.a. att åker- markens
Saknas: BF EF bb24 pc90
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av lantbruksenheter vid 2020 års förenklade fastighetstaxering
föranleda en ökning eller minskning av kostnaderna för produktionen om minst 20 procent. För mark med energiskog bör beskaffenhetsklassen vara 5. 2.2 Värdefaktorn dränering Av 13 kap. 3 § fastighetstaxeringslagen framgår bl.a. att åker- markens dränering
Saknas: BF EF bb24 pc90
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av hyreshus- och ägarlägenhetsenheter vid 2016 års förenklade fastighetstaxering
Boverkets definition av klimatzoner i 9:12 Boverkets byggregler - föreskrifter och allmänna råd (BFS 2011:6). Korrektionsfaktor som bör tillämpas är följande. 5 SKV A 2015:14 Klimatzon Korrektionsfaktor Län och kommun 1 1,15 Norrbottens län, Västerbottens
Saknas: BD BF EF bb24 pc90
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av lantbruks-enheter vid 2023 års allmänna fastighetstaxering
av kostnaderna för produktionen om minst 20 procent. För mark med energiskog bör beskaffenhetsklassen vara 5. 2.2 Värdefaktorn dränering Av 13 kap. 3 § fastighetstaxeringslagen framgår bl.a. med dränering avses åkermarkens dräneringsförhållanden. Av bilaga 4
Saknas: BF EF bb24 pc90
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärden samt grunderna för taxeringen och värdesättningen vid 2008 — 2010 års fastighetstaxeringar av lantbruksenheter
av beskaffenhets- klassen kunna ske. För att en avvikelse skall anses väsentlig bör den beräknas föranleda en ökning eller minskning av kostna- derna för produktionen om minst 20 %. Av bilaga 4 till FTF framgår att värdefaktorn beskaffenhet skall indelas i fem
Saknas: BF EF bb24 pc90
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av lantbruksenheter vid 2014 års förenklade fastighetstaxering
väsentlig bör den beräknas föranleda en ökning eller minskning av kostna- derna för produktionen om minst 20 %. För mark med energiskog bör beskaffenhetsklassen vara 5. 2.2 Värdefaktorn dränering Av 13 kap. 3 § FTL sjätte stycket framgår att åkermarkens
Saknas: BF EF bb24 pc90
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av lantbruksenheter vid 2011års och senare års fastighetstaxeringar
väsentlig bör den beräknas föranleda en ökning eller minskning av kostna- derna för produktionen om minst 20 %. För mark med energiskog bör beskaffenhetsklassen vara 5. 2.2 Dränering Av 13 kap. 3 § FTL framgår att åkermarkens dränering bestäms av befintliga
Saknas: BF EF bb24 pc90