Filtrera på område
Filtrera på kategori
Sökresultat: "reklamgåvor" | Ställningstaganden | Alla | 4 träffar
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Avdragsram för representation och reklamgåva
anges att avdragsramen bör tillämpas vid varje representationstillfälle för sig. I ovanstående allmänna råd punkt 5.1 och punkt 5.2 behandlas reklamgåvor respektive representationsgåvor. För reklamgåva anges ingen avdragsram, endast att gåvan ska
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Crowdfunding (gräsrotsfinansiering), mervärdesskatt
Nytt:2016-05-20 Detta ställningstagande upphör att gälla och ersätts av ställningstagandet ” Crowdfunding (gräsrotsfinansiering), mervärdesskatt”, dnr 131 221169-16/111 . 1 Sammanfattning Skatteverket anser att när den som finansierar ett projekt får...
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Crowdfunding (gräsrotsfinansiering), mervärdesskatt
Detta ställningstagande ska inte längre tillämpas. Det ersätts av Skatteverkets ställningstagande daterat 2023-06-01 med dnr: 8-2338968 . 1 Sammanfattning Skatteverket anser att när den som finansierar ett projekt får en villkorad motprestation i form...
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Riktlinjer, avdragsrätt för sponsring
. Om ersättningen är avdragsgill som indirekt omkostnad utgör inte någon del av sponsringsbidraget gåva. Avdrag medges därför för hela bidraget. Se avsnitt 3.3.2. Undantag från avdragsförbudet mot gåvor gäller för reklamgåvor av mindre värde