Filtrera på område
Filtrera på kategori
Sökresultat: "%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%dea33%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD jämtlands norrbottens bör" | 2017 | 12 träffar
/ Vägledning / 2017 / Andra ämnesområden / Statligt stöd / Offentliggörande och rapportering av statligt stöd
Sydsverige Blekinge Skåne SE23 Västsverige Hallands Västra Götalands SE31 Norra Mellansverige Värmlands Dalarnas Gävleborgs SE32 Mellersta Norrland Västernorrlands Jämtlands SE33 Övre Norrland Västerbottens Norrbottens Inom vilken sektor verksamheten bedrivs
Saknas: BD BF EF dea33
/ Vägledning / 2017 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / El / Skattebefriade användningsändamål
för el som levereras till någon annan. Skattebefrielsen gäller bara dessa kommuner (11 kap. 9 § första stycket 10 LSE jämför med 11 kap. 4 § LSE ) Norrbottens län: samtliga kommuner Västerbottens län: samtliga kommuner Jämtlands län: samtliga kommuner
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Fastighetstaxeringsförordning (1993:1199)
till följande belopp. Region Virkesförråd skogskubikmeter per hektar Barrträd Lövträd 1 Del av Jämtlands, Västerbottens och Norrbottens län 74 13 2 Del av Jämtlands, Västerbottens och Norrbottens län samt Gotlands län 97 20 3 Dalarnas, Gävleborgs
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Vägtrafikskattelag (2006:227)
som ska undantas från kontroll i 47 kap. och 68 kap. 1 och 3 §§. Lag (2011:1260) . 2 kap. Fordonsskatt Skatteplikt 1 § Följande fordon är, om annat inte följer av 2 §, skattepliktiga om de är eller bör vara registrerade i vägtrafikregistret
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Fiskelag (1993:787)
vattnet vidare ut i allmänt vatten, om det kan ske utan skada för andra fiskande eller annat beaktansvärt intresse. 12 § Tillstånd att sträcka fast redskap från enskilt vatten vidare ut i allmänt vatten behövs inte 1. vid kusten i Norrbottens län, 2
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Utsökningsförordning (1981:981)
ansöka om verkställighet och hjälpa målsäganden med en sådan ansökan. Förordning (2006:879). 4 § När ansökan om utmätning omfattar ränta, bör sökanden ange vilket belopp räntefordringen uppgår till då ansökningen görs. 5 § Söks utmätning för belopp
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Vallag (2005:837)
och Vara kommuner), 21. Värmlands län, 22. Örebro län, 23. Västmanlands län, 24. Dalarnas län, 25. Gävleborgs län, 26. Västernorrlands län, 27. Jämtlands län, 28. Västerbottens län, och 29. Norrbottens län. Lag (2014:1384) . 3 § Den centrala valmyndigheten skall
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Miljöbalk (1998:808)
med utan fara för påtagliga olägenheter och som inte får överskridas eller underskridas efter en viss angiven tidpunkt eller under en eller flera angivna tidsperioder, 2. föroreningsnivåer eller störningsnivåer som skall eftersträvas eller som inte bör
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av hyreshus- och ägarlägenhetsenheter vid 2016 års förenklade fastighetstaxering
Boverkets definition av klimatzoner i 9:12 Boverkets byggregler - föreskrifter och allmänna råd (BFS 2011:6). Korrektionsfaktor som bör tillämpas är följande. 5 SKV A 2015:14 Klimatzon Korrektionsfaktor Län och kommun 1 1,15 Norrbottens län, Västerbottens
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av lantbruksenheter vid 2017 års allmänna fastighetstaxering
att en värderingsenhet kommer att bestå av mark som ligger inom flera värdeområden, bör enheten värderas som om den i sin helhet låg inom det värdeområde, där den övervägande delen av värde- ringsenhetens areal är belägen. Vid lika areal inom flera värde- områden bör
Saknas: BF EF dea33