Filtrera på område
Filtrera på kategori
Sökresultat: "%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%dea33%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD jämtlands norrbottens bör" | 2018 | 11 träffar
/ Vägledning / 2018 / Andra ämnesområden / Statligt stöd / Offentliggörande och rapportering av statligt stöd
Sydsverige Blekinge Skåne SE23 Västsverige Hallands Västra Götalands SE31 Norra Mellansverige Värmlands Dalarnas Gävleborgs SE32 Mellersta Norrland Västernorrlands Jämtlands SE33 Övre Norrland Västerbottens Norrbottens Inom vilken sektor verksamheten bedrivs
Saknas: BD BF EF dea33
/ Vägledning / 2018 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / El / Skattebefriade användningsändamål
förbrukning, utan även för el som levereras till någon annan. Skattebefrielsen gäller bara dessa kommuner (11 kap. 9 § första stycket 8 LSE jämför med 11 kap. 4 § LSE ): Norrbottens län: samtliga kommuner Västerbottens län: samtliga kommuner Jämtlands län
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Fastighetstaxeringsförordning (1993:1199)
. Den genomsnittliga produktiva skogsmarkens virkesförråd barrträd och virkesförråd lövträd i olika regioner ska antas uppgå till följande belopp. Region Virkesförråd skogskubikmeter per hektar Barrträd Lövträd 1 Del av Jämtlands, Västerbottens och Norrbottens län 74
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Vägtrafikskattelag (2006:227)
Skatteplikt 1 § Följande fordon är, om annat inte följer av 2 §, skattepliktiga om de är eller bör vara registrerade i vägtrafikregistret och inte är avställda eller endast tillfälligt registrerade: 1. motorcyklar, 2. personbilar, 3. bussar, 4. lastbilar, 5
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Fiskelag (1993:787)
vattnet vidare ut i allmänt vatten, om det kan ske utan skada för andra fiskande eller annat beaktansvärt intresse. 12 § Tillstånd att sträcka fast redskap från enskilt vatten vidare ut i allmänt vatten behövs inte 1. vid kusten i Norrbottens län, 2
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Utsökningsförordning (1981:981)
myndigheten kontakta målsäganden för besked om denne vill ansöka om verkställighet och hjälpa målsäganden med en sådan ansökan. Förordning (2006:879). 4 § När ansökan om utmätning omfattar ränta, bör sökanden ange vilket belopp räntefordringen uppgår
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Vallag (2005:837)
, Götene, Hjo, Karlsborgs, Lidköpings, Mariestads, Skara, Skövde, Tibro, Tidaholms, Töreboda och Vara kommuner), 21. Värmlands län, 22. Örebro län, 23. Västmanlands län, 24. Dalarnas län, 25. Gävleborgs län, 26. Västernorrlands län, 27. Jämtlands län, 28
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Lagar & förordningar / Miljöbalk (1998:808)
eftersträvas eller som inte bör överskridas eller underskridas efter en viss angiven tidpunkt eller under en eller flera angivna tidsperioder, 3. högsta eller lägsta förekomst i yt- och grundvatten av organismer som kan tjäna till ledning för bedömning
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av hyreshus- och ägarlägenhetsenheter vid 2016 års förenklade fastighetstaxering
Boverkets definition av klimatzoner i 9:12 Boverkets byggregler - föreskrifter och allmänna råd (BFS 2011:6). Korrektionsfaktor som bör tillämpas är följande. 5 SKV A 2015:14 Klimatzon Korrektionsfaktor Län och kommun 1 1,15 Norrbottens län, Västerbottens
Saknas: BD BF EF dea33
/ Regler och ställningstaganden / Allmänna råd / Skatteverkets allmänna råd om riktvärdeangivelser och grunderna för taxeringen och värdesättningen av lantbruksenheter vid 2017 års allmänna fastighetstaxering
att en värderingsenhet kommer att bestå av mark som ligger inom flera värdeområden, bör enheten värderas som om den i sin helhet låg inom det värdeområde, där den övervägande delen av värde- ringsenhetens areal är belägen. Vid lika areal inom flera värde- områden bör
Saknas: BF EF dea33