Filtrera på område
Sökresultat: "royalty bör fatta konsulat kunnat" | 2017 | 11 träffar
/ Vägledning / 2017 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Dokumenthantering vid flyttning av bränsle / Dokumenthantering vid flyttning av bränsle enligt uppskovsförfarandet / Det datoriserade systemet (EMCS) vid flyttningar under uppskovsförfarandet
, ett konsulat eller internationell organisation med säte i ett annat EU-land ( prop. 2009/10:40 s. 176 ). Mottagningsrapport Den som på en sådan destination som avses i 3 a kap. 2 § LSE tar emot bränsle som flyttats under ett uppskovsförfarande ska via EMCS
Saknas: fatta royalty
/ Vägledning / 2017 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Uppskovsförfarandet
: I de fall där t.ex. en jordbrukare odlar oljeväxter och därur pressar rapsolja (KN-nr 1514) och inte själv förbrukar den som bränsle utan säljer den vidare, bör inte avsiktsrekvisitet tolkas så strikt att jordbrukaren skulle behöva vara upplagshavare
Saknas: fatta royalty
/ Vägledning / 2017 / Punktskatter & trafikskatter / Energiskatt, koldioxidskatt, svavelskatt / Bränsle / Avdrag
emot ett olagligt stöd och kommissionen därför riktat ett återbetalningskrav mot stödmottagaren som denne inte återbetalat. Dessa krav gäller vid det tillfälle då stödet anses beviljat. För de aktuella skattestöden som åstadkoms genom avdrag bör
Saknas: fatta royalty
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Kan energiskatt på elektrisk kraft återbetalas till ambassad med stöd av Wienkonventionen?
Detta ställningstagande har ersatts av Skatteverkets ställningstagande ”Det saknas möjlighet för utländska beskickningar, konsulat och dess personal att få energiskatt på el återbetald”, 2023-07-03, dnr 8-2435363 . 1 Sammanfattning Skatteverket
Saknas: fatta royalty
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Ekonomiska svårigheter enligt EU:s allmänna gruppundantagsförordning – kollektivt insolvensförfarande
. Även i prop. 2016/17:1 s. 274 anges att de förfaranden som avses i artikel 2.18 c GBER är konkurs och företagsrekonstruktion. Tillämpningen av reglerna om statligt stöd är beroende av att medlemsstaterna samarbetar 6 . För att uppnå tydlighet bör
Saknas: konsulat royalty
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Ekonomiska svårigheter enligt EU:s allmänna gruppundantagsförordning – förbrukat aktiekapital och försvunnet eget kapital i handelsbolag
mot en balansrapport för den senaste månaden, upprättad med tillämpning av bokföringslagens och årsredovisningslagens bestämmelser för ett årsbokslut eller en årsredovisning. Eftersom månadsrapporter normalt inte är periodiserade bör i stället senaste årsbokslut
Saknas: konsulat royalty
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Kommissionens förordning (EG) nr 31/96 av den 10 januari 1996 om ett intyg om befrielse från punktskatt
som beläggs med ledsagardo kumentet, under förutsättning att ett intyg om befrielse åtföljet detta dokument. Befrielseintygets form och inne håll behöver fastställas . Medlemsstaterna bör ha tillåtelse att utvidga tillämpningen av bestämmelserna
Saknas: fatta royalty
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Europaparlamentets och rådets direktiv 2009/28/EG av den 23 april 2009 om främjande av användningen av energi från förnybara energikällor och om ändring och ett senare upphävande av direktiven 2001/77/EG och 2003/30/EG
ej offentliggjort i EUT) och rådets beslut av den 6 april 2009. energikällor skapar betydande möjligheter till tillväxt och syssel sättning i medlemsstaterna och deras regioner. Kommissionen och medlemsstaterna bör därför stödja nationella och regionala ut
Saknas: konsulat royalty
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / RÅDETS FÖRORDNING (EU) nr 389/2012 av den 2 maj 2012 om administrativt samarbete i fråga om punktskatter och om upphävande av förordning (EG) nr 2073/2004
till. Mot bakgrund av de erfarenheter som gjorts och den senaste tidens utveckling är det nödvändigt att ändra förordningen på flera punkter. Med tanke på det stora antal ändringar som är nödvändiga bör förordningen av tydlighetsskäl ersättas med en ny förordning. (2
Saknas: konsulat royalty
/ Regler och ställningstaganden / EU-författningar / Rådets direktiv 2003/96/EG av den 27 oktober 2003 om en omstrukturering av gemenskapsramen för beskattning av energiprodukter och elektricitet
realvärde, den internatio nella konkurrenskraften för gemenskapens företag och de bredare målsättningarna i fördraget. (9) Medlemsstaterna bör ges den flexibilitet som är nödvändig för att en politik anpassad till deras nationella förhållanden skall kunna
Saknas: konsulat royalty