Filtrera på område
Sökresultat: "samordningsnummer behöver frågor maka" | Vägledning | Alla | 20 träffar
/ Vägledning / 2017 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 25 Mutual agreement procedure
kan initieras av den skattskyldige utan att han eller hon behöver avvakta att den beskattning som haneller hon anser strida mot avtalet rent faktiskt har genomförts. En skattskyldig är således berättigad att framlägga sin invändning för den behöriga myndigheten
Saknas: samordningsnummer
/ Vägledning / 2018 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 25 Mutual agreement procedure
tillgång till förfarandet vid ömsesidig överenskommelse utan att han eller hon förlorar sin rätt att utnyttja de i respektive stat ordinarie rättsmedlen. Detta förfarande kan initieras av den skattskyldige utan att han eller hon behöver avvakta
Saknas: samordningsnummer
/ Vägledning / 2019 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 25 Mutual agreement procedure
vid ömsesidig överenskommelse utan att han eller hon förlorar sin rätt att utnyttja de i respektive stat ordinarie rättsmedlen. Detta förfarande kan initieras av den skattskyldige utan att han eller hon behöver avvakta att den beskattning som han eller hon anser
Saknas: samordningsnummer
/ Vägledning / 2020 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 25 Mutual agreement procedure
överenskommelse utan att han eller hon förlorar sin rätt att utnyttja de i respektive stat ordinarie rättsmedlen. Detta förfarande kan initieras av den skattskyldige utan att han eller hon behöver avvakta att den beskattning som han eller hon anser strida
Saknas: samordningsnummer
/ Vägledning / 2021 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 25 Mutual agreement procedure
till förfarandet vid ömsesidig överenskommelse utan att han eller hon förlorar sin rätt att utnyttja de i respektive stat ordinarie rättsmedlen. Detta förfarande kan initieras av den skattskyldige utan att han eller hon behöver avvakta att den beskattning
Saknas: samordningsnummer
/ Vägledning / 2014 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 9 Associated Enterprises
innebär det att stat B inte behöver minska B:s inkomst om den staten bedömer att den justering som gjorts av A:s inkomst inte är armlängdsmässig. En avtalsslutande stat är således endast skyldig att justera det närstående företagets inkomst om staten
Saknas: samordningsnummer
/ Vägledning / 2015 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 9 Associated Enterprises
innebär det att stat B inte behöver minska B:s inkomst om den staten bedömer att den justering som gjorts av A:s inkomst inte är armlängdsmässig. En avtalsslutande stat är således endast skyldig att justera det närstående företagets inkomst om staten
Saknas: samordningsnummer
/ Vägledning / 2016 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 9 Associated Enterprises
. I situationen som tas upp i exemplet behöver stat B inte minska B:s inkomst om den staten bedömer att den justering som gjorts av A:s inkomst inte är armlängdsmässig. En avtalsslutande stat är således endast skyldig att justera det närstående företagets inkomst
Saknas: samordningsnummer
/ Vägledning / 2017 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 9 Associated Enterprises
på ett riktigt sätt avspeglar den inkomst som skulle ha uppkommit om transaktionerna hade företagits med tillämpning av den s.k. armlängdsprincipen. I situationen som tas upp i exemplet behöver stat B inte minska B:s inkomst om den staten bedömer
Saknas: samordningsnummer
/ Vägledning / 2018 / Inkomstskatt / Skatteavtal / OECD:s modellavtal / Article 9 Associated Enterprises
ske i en stat på grund av att inkomsten har höjts i en av staterna. En justering ska bara ske i den andra staten om den staten anser att det omräknade resultatet är förenligt med armlängdsprincipen. I situationen som tas upp i exemplet ovan behöver
Saknas: samordningsnummer