Filtrera på område
Sökresultat: "samordningsnummer inkomsten ska torde" | Förvaltningsrätt & förfarande | Ställningstaganden | 2021 | 10 träffar
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Hur ska det s.k. relevanskravet (foreseeable relevance) förstås vid informationsutbyte på begäran?
ifråga, som exempelvis kontonummer eller liknande. 3.3 Artikel 26 i OECD:s modellavtal för inkomst och förmögenhet Artikel 26 i OECD:s modellavtal för inkomst och förmögenhet (the OECD Model Tax Convention on Income and on Capital eller OECD Model Tax
Saknas: samordningsnummer
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / DAC 6 – ska varje betalning rapporteras i kännetecknet gränsöverskridande betalningar m.m. när det är fråga om ett avtalsförhållande med löpande betalningar?
för inkomsten m.m. Skatteverket anser att i en situation där arrangemanget består av ett avtalsförhållande som medför att det sker löpande betalningar mellan parterna, är det normalt det ingångna avtalet som utgör det arrangemang som ska rapporteras
Saknas: samordningsnummer
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Hur ska utdelning och del av vinst från annat koncernföretag behandlas i vissa poster som ingår i en land-för-land-rapport?
stater och jurisdiktioner torde det inte vara ändamålsenligt att i svensk lag fastställa en mer exakt innebörd, som skulle kunna avvika från vad man lägger i motsvarande begrepp utomlands. Avsikten är att tillämpningen av land-för-land-rapporterna ska
Saknas: samordningsnummer
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Uppgiftsskyldighet för svenska handelsbolag utan fast driftställe med enbart utländska delägare
för handelsbolagets inkomst. Detta gäller givetvis under förutsättning att det inte finns andra inkomster i handelsbolaget som delägarna kan vara skattskyldiga för enligt 3 kap. 18 § och 6 kap. 11 § IL. Eftersom handelsbolaget ska lämna uppgift till ledning
Saknas: samordningsnummer
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Personalliggare i verksamhetslokaler – begreppet verksam
. Vad som avses med nödvändiga identifikationsuppgifter framgår av skatteförfarandeförordningen (2011:1261). En personalliggare ska innehålla bl.a. namn och personnummer eller samordningsnummer för de personer som är verksamma i näringsverksamheten samt
Saknas: torde
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Personalliggare i verksamhetslokaler – arbete på annan plats än i den ordinarie verksamhetslokalen
. namn och personnummer eller samordningsnummer för de personer som är verksamma i näringsverksamheten samt tidpunkten då respektive arbetspass påbörjas eller avslutas. Dessa uppgifter ska avse varje verksamhetsdag och ska dokumenteras i omedelbar
Saknas: torde
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Personalliggare i verksamhetslokaler – vem är verksam och i vilken näringsverksamhet?
innehålla bl.a. namn och personnummer eller samordningsnummer för de personer som är verksamma i näringsverksamheten samt tidpunkten då respektive arbetspass påbörjas eller avslutas. Dessa uppgifter ska avse varje verksamhetsdag och ska dokumenteras
Saknas: torde
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Personalliggare i verksamhetslokaler – vad utgör en verksamhetslokal vid blandad verksamhet?
. namn och personnummer eller samordningsnummer för de personer som är verksamma i näringsverksamheten samt tidpunkten då respektive arbetspass påbörjas eller avslutas. Dessa uppgifter ska avse varje verksamhetsdag och ska dokumenteras i omedelbar
Saknas: torde
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / DAC 6 – uppgiftsskyldighet när det finns flera rådgivare och användare
§ första stycket 1 och 8 SFL ska enligt 7 kap. 2 b § SFF innehålla namn personnummer samordningsnummer organisationsnummer eller motsvarande registreringsnummer utländska skatteregistreringsnummer eller motsvarande. Uppgifter enligt 16 § ska bara lämnas
Saknas: torde
/ Regler och ställningstaganden / Ställningstaganden / Beloppsgränser för uttag av skattetillägg och för eftertaxering respektive efterbeskattning
åt. Att så också torde ha varit avsikten framgår av ovan nämnda uttalande i prop. 1971:10. I prop. 1989/90:74, s. 407, uttalades att beloppsgränsen för eftertaxering borde vara ca 5 000 kr taxerad inkomst. Den beloppsgränsen kom också att inflyta i RSV Dt 1992:7
Saknas: samordningsnummer